דובר צה”ל: נפתח במתקפת מנע – אם נקבל הנחיה מהדרג המדיני

דובר צה"ל על החשש ממתקפה איראנית: "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צה"ל במוכנות שיא, יש לנו תוכניות רחבות ומוכנות גבוהה לביצוע" • מנהיגי איראן על הלחצים למתן התגובה: "לא אכפת לנו אם התגובה שלנו תגרום למלחמה"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 19:50

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי התייחס הערב (ראשון) להיערכות למתקפת נקמה איראנית על החיסולי של בכירי חמאס וחיזבאללה בטהרן וביירות – הבהיר כי נכון לעכשיו אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, והדגיש כי בצה”ל פועלים כדי לתת לציבור את ההתרעה הנדרשת לכל איום.

“אני רוצה להתייחס לשמועות ומדגיש – אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. עד שלא נאמר אחרת, אין שינוי. אנחנו נעדכן אותה רק כשנידרש לכך”, דברי הגרי.

הוא הדגיש כי הצבא ערוך ומוכן למתקפה. “אנחנו במוכנות חזקה מאוד בהגנה, ביבשה, באוויר ובים. אנו נערכים לכל איום מתפרץ”.

דובר צה”ל ציין כי ההגנה האווירית של ישראל אינה הרמטית, ו”לכן כל אזרח נדרש לדעת מהן ההנחיות בכל מקום שבו הוא נמצא ולהיות בערנות”.

הגרי נשאל מדוע ישראל לא מבצעת מתקפת מנע מול האיומים, לפני התקיפה האיראנית, והבהיר כי בצה”ל עוקבים אחרי כל הזירות, גם אחרי לבנון. “יש לנו תוכניות רחבות מאוד, יש לנו מוכנות גבוהה מאוד לביצוע. כל הנחיה שנקבל מהדרג המדיני – נבצע מיד”.

דובר צה”ל התייחס גם לפעילות צה”ל בעזה והתמקד בציר פילדלפי. “עד כה אותרו עשרות מנהרות. לא כל מנהרות ההברחה בציר פילדלפי הן מנהרות פעילות – חלקן ישנות מאוד וטופלו בעבר על ידי כוחות צה”ל. צה”ל משמיד את תשתיות התת קרקע בציר באופן יסודי”.

לשאלה על עזיבת ציר פילדלפי אם תושג עסקה לשחרור החטופים –  הגיב: “הכנו מספר חלופות בנוגע לציר פילדלפי שהצגנו לדרג המדיני. הן מורכבות גם מהמהלכים שנעשים כעת, גם מטכנולוגיה וגם מפיקוח והדרג המדיני יחליט כיצד לבצע את המשימה”.

בתוך כך, לפי דיווח הערב ב’וול סטריט ג’ורנל’, איראן דחתה את המאמצים הכבדים של ארה”ב ודיפלומטים בעולם הערבי למתן את תגובתה על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. מנהיגי איראן אמרו: “לא אכפת לנו אם התגובה שלנו תגרום למלחמה”.

שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון חשיבה באשר להתפתחויות הביטחוניות, ואפשרויות הפעולה השונות לגביית מחיר על ניסיונות פגיעה מאיראן ושלוחיה.

בדיון השתתפו הרמטכ”ל הרצי הלוי, מנכ”ל משרד הביטחון, סגן ראש השב”כ, ראש אגף המבצעים, ראש אמ”ן, ראש אגף אסטרטגיה, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף וגורמים נוספים במערכת הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות