“מישהו התבלבל” • שדה תימן: 5 נותרו במעצר עד יום ג’, 3 שוחררו

הפרקליטות הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של חמישה חיילי מילואים החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן • שלושה אחרים שוחררו • ח"כ לימור סן הר מלך: "רק בעולמה המעוות והחולני של הפצ"רית, הלוחמים שלנו בזמן מלחמה יהיו רדופים!"
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 16:39

בית הדין הצבאי האריך היום (ראשון) את מעצרם של חמשת חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל נוח’בה במתקן הכליאה שדה תימן –   עד ליום שלישי בצהריים בשעה 14:00.

השופטים מסרו: “קיים יסוד סביר מוצק להניח כי הייתה פגיעה בעצור. קיים חשד סביר כי החשודים פגעו בצוותא בעצור. לא ראיתי אפשרות לשחרר את החשודים ממעצר כבר עתה”.

במקביל, שלושה חשודים נוספים שוחררו הערב לאחר השלמת מספר פעולות חקירה ולאור ממצאים חדשים הנוגעים להיקף מעורבותם באירוע.

עם זאת, החקירה בעניינם עדיין מתנהלת.

עשרות מוחים השתתפו בהפגנה מול  בית המשפט הצבאי. בין המשתתפים והנואמים בהפגנה: חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, המזרחן אליהו יוסיאן, סימה חסון יו”ר ארגון צעדת האימהות, איריס ברנשטיין אמו של סא”ל יהונתן צור, חבריהם של הלוחמים העצורים מ’כוח 100′ ופעילי ימין.

סון הר מלך התבטאה בחריפות נגד פעולתה של הפצ”רית יפעת תומר-ירושלמי, שהורתה על מעצר החשודים בשבוע שעבר: “רק בעולמה המעוות והחולני של הפצ”רית, הלוחמים שלנו בזמן מלחמה יהיו רדופים!”, אמרה. “היא תדאג שהאזיקונים לא יהיו מהודקים חס וחלילה על ידיהם של המחבלים”.

הח”כית  הוסיפה: “אבל בעולמו של עם ישראל הבריא והמפוקח, שמבין שיש פה מישהו שהתבלבל, אבל התבלבל באופן מוחלט – עם ישראל הבין שהחיילים שלנו הם גיבורים ומוסריים, ואין עוד מוסריים כאלה בכל העולם!”.

ביום רביעי הוארך מעצרם של שמונת החיילים, לאחר שבית הדין הצבאי קבע כי הוצגו ראיות אשר “מבססות חשד סביר כי הפגיעה בעצור התרחשה מידי העצורים”.

עוד באותו הדיון, קיבל בית הדין הצבאי את בקשת הסנגוריה הצבאית והורה לאסור את פרסום פרטי החשודים בפרשה למשך שבועיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות