הפוסק: הפיגוע אירע ליד מקום שמחללים שבת, צריך לפייס אותה!

הגר"י זילברשטיין, חבר 'המועצת' של 'דגל' וראש כולל בחולון, במכתב חיזוק לתושבים •  "על כל אחד ואחד מאיתנו לפשפש במעשיו, ולחשוב, על מה עשה ה' ככה לעיר הזאת, ומה חרי האף הגדול הזה?! וחלילה לנו לחפש אשמים לאסון, אלא כל אחד יחשוב שבגללו ובעוונו קרה האסון הגדול הזה"
יוני גרין
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 14:53

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, וראש כולל ‘בית דוד’ בעיר חולון, פרסם היום (ראשון) מכתב חיזוק מיוחד, לאחר הפיגוע הרצחני הבוקר בעיר, בו נרצחו שני יהודים הי”ד – ולאור פניות של תושבים חרדים שביקשו לשמוע את דעתו על האסון הקשה.

בדבריו כותב הגר”י זילברשטיין: “לאחי ורעי היקרים והאהובים הי”ו. מזועזעים, המומים וכואבים על האסון שפקד את עירנו חולון יע”א, בפיגוע הרצחני על ידי מחבל בן עולה, היום ביום ראשון בבוקר, ערב ר”ח אב תשפ”ד.

“ובודאי שעל כל אחד ואחד מאיתנו לפשפש במעשיו, ולחשוב, על מה עשה ה’ ככה לעיר הזאת, ומה חרי האף הגדול הזה?!

“וחלילה לנו לחפש אשמים לאסון, אלא כל אחד יחשוב שבגללו ובעוונו קרה האסון הגדול הזה, וכמו שאמר יונה הנביא ‘כי יודע אני כי בשלי הסער הגדול הזה עליכם’ (יונה א-יב), אף שיכל להאשים את כל עובדי העבודה זרה שהיו עימו בספינה. בכל זאת האשים רק את עצמו!

“ונראה, כיון שהיה זה סמוך למוצאי שבת קודש, ועוד בסמוך למקום שמחללים שבת בפרהסיא, בעוונותינו הרבים, אם כן השבת הקדושה פגועה מחמת חילולי השבת, ועלינו לפייסה, ולהתחזק בשמירתה.

“ולכן כל אחד עליו להתחזק בשמירת השבת, בביתו וברחובה של עיר, ולהשפיע ככל יכולתו בכל סביבתו על שמירת השבת. וללמוד בכל יום, לכל הפחות שתי הלכות מהלכות שבת.

“ובזכות החיזוק בשמירת השבת, נזכה לברכת השבת, וכדברי רבינו אברהם אבן עזרא “כי אשמרה שבת א-ל ישמרני”, ונזכה לגאולה בקרוב. אמן”.

 

בפיגוע הדקירה הרצחני הבוקר נרצחה רינה דניב הי”ד, בת 66 מחולון, בעת שצעדה לאימון בוקר עם בעלה שמעון בחורשת היובל ברחוב דן שומרון בעיר. בפיגוע הדקירה נרצח גם גבר בשנות ה-80 לחייו – ששמו טרם הותר לפרסום.

בעלה שמעון בן ה-68 נפצע בינוני, ויעקב לברטוב, בן ה-26, שטייל עם הכלב בפארק – נפצע קל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות