בציר פילדלפי נחשפה מנהרה שמאפשרת מעבר של כלי רכב

חיים טוויל
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 14:10
כוחות צה”ל מצאו על ציר פילדלפי סמוך לרפיח מנהרת ענק, בגובה שלושה מטרים, שמאפשרת למחבלים לנוע מתחת לאדמה בכלי רכב • שיקלי: “תמונה אחת שווה אלף סנסורים. וזה קצה קצהו של הקרחון, מנהרות כאלה יש בעשרות. רק מטורף יעז לוותר על אחיזה הרמטית בציר הזה”

כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל”ם פועלים לאיתור והשמדת תוואי תת-קרקע במרחב פילדלפי.

עד כה איתרו והשמידו הכוחות עשרות תוואים.

בתחילת השבוע שעבר, באחד המבצעים לאיתור תת-קרקע, אותרה מנהרה על ציר פילדלפי בגובה שלושה מטרים.

בצה”ל אומרים כי הכוחות ממשיכים בחקר ונטרול של התוואי התת-קרקע שאותר, וכן על תוואים נוספים רחבי היקף שנמצאו.

בדובר צה”ל אמרו: “צה”ל ישמיד באופן יסודי את כל תשתיות התת-קרקע בציר פילדלפי ויפעל בנחישות למניעת היווצרותן בעתיד”.

השר עמיחי שיקלי הגיב: “תמונה אחת שווה אלף סנסורים. וזה קצה קצהו של הקרחון, מנהרות כאלה יש בעשרות. רק מטורף יעז לוותר על אחיזה הרמטית בציר הזה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “לא ברור איך ‘בכירים במערכת הביטחון’ מתדרכים מבוקר עד לילה על היכולת לחיות עם עסקה מופקרת שכוללת נסיגה מציר פילדלפי, אחרי שצה”ל חשף בו היום מנהרת טרור ענקית, לצד מאות פירים נוספים שהתגלו בציר. השליטה שלנו בציר פילדלפי היא קריטית לשם השגת יעד הניצחון במלחמה. נסיגה ממנו פירושה שיקום החמאס. מי שטוען אחרת – פשוט משקר ביודעין”.

השר בצלאל סמוטריץ’: “הזהרנו כמה מסוכן יהיה להפקיר את ציר פילדלפי לידי חמאס בהסכם כניעה עם סינוואר והדוגמה הפשוטה היא המנהרה שצה”ל חשף בפילדלפי ומאפשרת מעבר רכבים מסחריים והברחת נשק בכמויות עצומות. שליטה של חמאס בציר פילדלפי משמעותה מתן אור ירוק לשיקומם ולביצוע הטבח הבא באזרחי ישראל”.