המו”מ נחשף: מה הבטיח ליברמן לגדעון סער ומדוע נותקו המגעים

יו"ר הימין הממלכתי הכחיש מו"מ עם ליברמן, אלא שכעת נחשף: היו שחות • ליברמן הבטיח לסער שני מקומות בכל עשירייה, והסכים לפריימריז בישראל ביתנו • גורמים פוליטיים: סער ניתק מגע, כנראה עבר לזרועות הליכוד • לשכת סער: "בשיחות לא נדונו ענייני מקומות וכיוצא בזה"
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 13:58

יו”ר הימין הממלכתי, ח”כ גדעון סער, הכחיש אמש, בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בקשת 12, קיום מו”מ עם ליברמן ובנט. אבל היום (ראשון)  חשפה העיתונאית דפנה ליאל כי סער ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נועדו בכנסת לפני כחודש – וקיימו מו”מ.

לפי הדיווח, בפגישה בין השניים הבטיח ליברמן לסער שני מקומות בכל עשירייה, בנוסף להבטחה כי ההסדר יישמר גם אם יתקיים סבב בחירות נוסף.

לדרישת סער, הסכים ליברמן לפריימריז בישראל ביתנו, אך דרש התמזגות לתוך ישראל ביתנו ולא סיעה בתוך סיעה.

סער אמר כי הוא מוכן לוותר על מפלגתו, אך התנה זאת “רק אם תקום מפלגת ימין חדשה גדולה כמו הליכוד ב'”.

לפי הדיווח, השיח בין השניים בפגישה היה חיובי, וסער הבטיח לחזור ולעדכן את ליברמן בתוך ימים בודדים, אולם זה לא קרה.

גורמים פוליטיים אמרו לחדשות 12: “סער ניתק מגע, כנראה עבר לזרועות הליכוד”.

מלשכתו סער נמסר: “בשיחות שהתקיימו בין ליברמן לסער לא נדונו ענייני מקומות ברשימה לכנסת וכיוצא בזה, אלא נושאים עקרוניים כגון נושאים ביטחוניים, אסטרטגיה פוליטית (גישת סער – הצורך בממשלת אחדות רחבה ויציבה) והסיכויים ליצירת איחוד גדול של כל כוחות הימין הליברלי ואופיו (דמוקרטיזציה).

“גם הטענה שהמו”מ הופסק לפני חודש אינה נכונה. למשל התקיימה פגישה בין ליברמן וסער לפני פחות משבועיים. ח”כ סער מכבד מאוד את אביגדור ליברמן, איתו יש לו קשרי ידידות ארוכת-שנים. עם זאת, לא על הכול הם מסכימים”.

מלשכתו של יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, נמסר לחדשות 12: “לא מתייחסים לשיחות סגורות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות