חמש רקטות נורו מעזה לגן יבנה והסביבה, באשדוד פותחים מקלטים

חרדים 10
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 12:33
צה”ל: לוחם נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה, משפחתו עודכנה • דיווחים במרכז על שיבושי GPS • צה”ל: חוסל מחבל חמאס שלקח חלק בטבח 7 באוקטובר • דיווח: 3 נהרגו בתקיפת רכב בעיר עזה • עדכונים שוטפיפ
היום ה-303 למלחמה I עדכונים שוטפים:

12:37 – המטח לשפלה: שריפה פרצה בשטח פתוח באזור ביצרון בעקבות נפילת רקטה

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבלה הודעה על שריפה ככל הנראה מנפילה בשטח פתוח באזור ביצרון. צוות כבאות והצלה מתחנת אשדוד וגן יבנה הוזנק מיד למקום האירוע. בהגיעם למקום זיהו שריפת קוצים בשטח פתוח בעקבות נפילה.

לוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה. אירוע בשליטה.

12:36 –  דובר צה”ל: בהמשך להתרעות שהופעלו באזור השפלה –  זוהו כחמישה שיגורים שחצו מדרום רצועת עזה, זוהתה נפילה במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון, אין נפגעים.

12:30 –  ראש עיריית אשדוד הורה על פתיחת מקלטים ציבוריים

12:10 – 5 רקטות נורו מאיזור חאן יונס – אזעקות בגן יבנה וביישובים נוספים בשפלה

בעקבות ירי של 5 מרצועת עזה, התרעות פיקוד העורף הופעלו בכמה יישובים בשפלה ובהם גן יבנה, ביצרון, חצור ועזריקם. הרקטות שוגרו מאזור חאן יונס לאזור גן יבנה-לכיש.

12:05 – מפקד פיקוד העורף: “נשנה את ההנחיות בהתאם להערכת מצב”

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, במפגש פיקודי אתמול: “אנחנו נחושים להמשיך ולהילחם עד שנשנה בצורה מהותית את המצב הבטחוני בצפון ונוכל להחזיר את תושבי הצפון הביתה, ממקום של ביטחון ותחושת ביטחון. אנחנו מתכוננים וערוכים לכל תרחיש ולכל תגובה.

“בימים האחרונים אנחנו, גם צה”ל וגם פיקוד העורף, חיזק מאוד את המוכנות שלו בשיתוף פעולה הדוק, גם עם הרשויות המקומיות וגם עם כל יחידות צה”ל. נכון לעכשיו, העורף פועל ללא מגבלות. נשנה את ההנחיות בהתאם להערכת המצב. אנחנו מפיצים ומחדדים את ההנחיות כל הזמן, גם במערכות ובאתרים של פיקוד העורף ואני אומר עוד פעם חשוב להקפיד על ההנחיות של פיקוד העורף. זה מציל חיים”.

11:52 – צה”ל: חוסל המחבל איסמעיל נופל  שעסק בשיגורי רקטות והשתתף בטבח

דובר צה”ל הודיע כי צה”ל חיסל מחבל שעסק בשיגורי רקטות לשטח הארץ והשתתף בטבח בשבעה באוקטובר. בנוסף ציין כי אוגדות 252 ו-162 ממשיכות לפשוט על תשתיות טרור ולחסל חוליות מחבלים במרכז הרצועה ובדרומה.

“כלי טיס של חיל האוויר בהובלת אוגדת עזה ובהכוונה מודיעינית של אמ”ן והשב”כ, תקף באמצעות חימוש מדויק וחיסל מוקדם יותר השבוע במרחב נוציראת את המחבל איסמעיל נופל מארגון הטרור חמאס, מסר דובר צה”ל. “המחבל איסמעיל נופל עסק בשיגורי רקטות לעבר ישראל והשתתף בטבח שבעה באוקטובר”.

במהלך הלילה כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב דיר אל-בלח מחבל בעת שעסק בפעילות טרור. במהלך התקיפה, זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמצעי לחימה במרחב.

אוגדה 252 פועלת במרכז הרצועה, וכי ביממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף הכוחות חיסלו כמה חוליות מחבלים חמושות שהיוו איום על הכוחות בשטח, והשמידו מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

לאורך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו, חוליות מחבלים, מבנים צבאיים, עמדות תצפית ותשתיות טרור.

10:40 – דיווח: 3 הרוגים בתקיפת רכב ברחוב סלאח א-דין בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה

10:30  –  דיווח בתקשורת הערבית: שר החוץ של ירדן יבקר היום בטהראן ברקע חיסולו של הנייה

08:00: במרכז מדווחים: שיבושי GPS באזור תל אביב

07:50: פיגוע דקירה  בחולון:  גבר ואישה נרצחו

הדקירות בחולון התבצעו בכמה זירות בעיר. גבר ואישה נרצחו, ועוד שני פצועים במצב בינוני וקל הובהלו לבית החולים וולפסון בעיר. החשוד כמחבל נוטרל.

06:55 – דובר צה”ל: צה”ל תקף את המשגר ממנו זוהו השיגורים לעבר מרחב הגליל העליון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר של ארגון הטרור חיזבאללה ממנו זוהו השיגורים ממרחב מרג’עיון שבדרום לבנון, ותשתית טרור נוספת במרחב. בנוסף, צה”ל תקף באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון.

06:00 – דובר צה”ל: לוחם שריון מגדוד 9 נפצע קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה

הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

02:15 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן נשאל אם הוא חושב שאיראן תבלום את האיומים שלה על ישראל, והשיב: “אני מקווה, אני לא יודע”