אחד הפצועים שחזר: “המחבל יצא עם פרצוף כועס, רץ לכיווני – ודקר”

יעקב לברטוב, בן ה-26 שנפצע בפיגוע הרצחני בחולון כשטייל עם כלבו, שחזר: "ראיתי את המחבל מגיע משטח פתוח עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי והתעלמתי. הוא רץ לכיווני, תפס אותי ודקר אותי בכתף, הצלחתי להשתחרר מהאחיזה שלו"
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 11:55

יעקב לברטוב, בן 26 יצא הבוקר (ראשון) לטיול השגרתי שלו עם כלבו, במסלול שבו הוא צועד בכל בוקר בחורשת היובל בחולון.

את המחבל שרצח גבר בן 80 ואישה כבת 70 בפיגוע הדקירה הוא ראה מתקרב מרחוק, אך לא הבין בתחילה שמדובר במפגע. רק כאשר המחבל רץ לפתע לכיוונו ותקף אותו בדקירות סכין, לברטוב הצליח בתושייה רבה להיחלץ ממנו ונפצע קל.

“טיילתי עם הכלב בחורשת היובל בחולון”, סיפר לברטוב בן ה-26, שהיה המותקף הראשון מבין ארבעת הנפגעים בפיגוע, לחדשות 12. “הלכתי בשביל הרגיל, ואז ראיתי אדם מגיע משטח פתוח. הוא הלך בהליכה רגילה עם פרצוף כועס. בשלב הזה התעלמתי.

“הוא התקרב אליי ופתאום רץ לכיווני, ודקר אותי בכתף. הצלחתי להשתחרר מהאחיזה שלו. הספקתי גם לקרוא לכלב שרץ אחריי. התקשרתי למוקד 100 תוך כדי המנוסה מהמחבל. הלכתי לחניון אגד, כי ידעתי שיש שם הרבה אנשים. הם עזרו לי, ותוך כדי טיפול הזעקנו עוד כוחות”.

 

אחרי שפצע את לברטוב, המשיך המחבל במסע הדקירות ותקף גבר ואישה בהמשך הפארק. הגבר נפצע בינוני והאישה נרצחה.

המחבל המשיך לתחנת דלק ברחוב משה דיין, שם תקף בדקירות בן 80 ופצע אותו אנוש. הפצוע פונה לבית החולים וולפסון, שם נקבע מותו לאחר שפעולות ההחייאה לא צלחו.

אחרי שדקר למוות את בן ה-80, המחבל חוסל סמוך לזירה על ידי שוטר במשטרת תל אביב.

השוטר סיפר בזירה: “ראיתי אדם מחבק אדם אחר, חשבתי שאולי הוא שדד אותו. ברגע שהוא התחיל לרוץ ירדתי מהרכב ורדפתי אחריו, הוא לא רץ כזה מהר. אמרתי לו תעצור, ואז הסתובב אליי עם סכין ביד.

“ברגע שהבחנתי בסכין שלפתי את האקדח ואמרתי תעצור. הוא התקרב לכיווני והמשכתי להגיד לו לעצור. הוא צעק משהו בערבית בזמן שהסתתר מאחורי פח ואז רץ לכיווני, ואז יריתי בו תוך כדי הליכה לאחור. אחרי שהוא נוטרל, הגעתי אליו ולקחתי לו את הסכין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות