ערביות מבית לחם התחזו לחרדיות: ניסו להיכנס לישראל בתוך אוטובוס

במבצע של לוחמי משמר הגבול השבוע: נעצרו 688 שוהים בלתי חוקיים ו-69 חשודים שסייעו להם • שני חשודים שנמלטו משוטרים אל תוך בית הובילו ללכידת 19 שוהים בלתי חוקיים • מתחילת השנה נתפסו למעלה מ-15,000
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 11:38

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק הנחה בתחילת השנה על מבצע במסגרתו כלל כוחות משמר הגבול – ובהם היחידות המיוחדות של החיל, החטיבות הטקטיות הארציות, היחידות והזרועות ברחבי המרחבים המבצעיים ואגף החקירות והמודיעין של החיל – ירכזו מאמץ למעצר שוהים בלתי חוקיים ושל חשודים שמסייעים להם בהסעה, הלנה והעסקה.

השבוע, במסגרת הפעילות, הבחינו לוחמי מג״ב בעוטף ירושלים שפעלו במעבר המנהרות  בשלוש חשודות שהגיעו באוטובוס כשהן לבושות כחרדיות. לאחר בדיקה מעמיקה שביצעו הלוחמים התברר כי מדובר בשלוש תושבות יו”ש, ללא אישורי שהייה או אישור כניסה למדינת ישראל כחוק, אשר ניסו להסתנן לשטחי המדינה.

החשודות, תושבות בית לחם, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

בגזרת ירושלים ועוטף ירושלים נתפסו בשבוע האחרון 431 שוהים בלתי חוקיים ו-49 חשודים שהסיעו, הלינו והעסיקו אותם.

בגזרת מרכז ות״א נתפסו בשבוע האחרון 124 שוהים בלתי חוקיים ועוד 5 חשודים שסייעו בידם.

לוחמי מג״ב מרכז ות״א שפעלו  בעיר תל-אביב הבחינו בשני חשודים. כאשר הלוחמים ניגשו לבדוק אותם, החלו החשודים במנוסה. לאחר מרדף רגלי קצר ברחו החשודים לבית מגורים, שם איתרו הכוחות מספר נוסף של חשודים שניסו גם הם לברוח. לוחמי מג״ב עצרו את כלל החשודים, שלאחר בדיקה התברר: מדובר ב-19 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרות הצפון, דרום, חוף ובתוואי התפר עם שטחי יהודה ושומרון נתפסו על ידי לוחמי מג״ב 133 שוהים בלתי חוקיים ועוד 15 חשודים שהסיעו, הלינו והעסיקו אותם.

מפקד מג״ב, ניצב בריק יצחק, התייחס לפעילות הכוחות: “גם הבוקר ראינו פעם נוספת שוהה בלתי חוקי שביצע פיגוע. בתקופה הזאת, היום יותר מתמיד, עלינו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה, מתוך הבנה כי מדובר באוכלוסייה שמהווה את הפוטנציאל לאיומי הפח”ע. מחזק את ידיהם של הלוחמים שפועלים בנחישות ובשליחות אמיתית להגנה על בטחון המולדת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות