מדוע פחות מפוחד מהם? כך הפרשן הפוליטי החרדי מרגיע את בני ביתו

אבי כץ
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 11:14
יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של ‘בקהילה’, סיפר כי בני ביתו שואלים מדוע הוא פחות מפוחד מהם בימים אלו, בעוד הוא אמור לדעת טוב יותר את גודל הסכנה • מה השיב להם ומדוע זרק גולש מהפיד שלו בטוויטר

בעוד רבים בישראל חוששים מפני התגובה האיראנית ושלוחותיה,  כנקמה על החיסולים של פואד שוכר בבירות ואיסמעיל הנייה בטהראן, וכלי התקשורת מתחרים ביניהם מי יבליט יותר את האיומים של האיראנים – יש מי שמסביר מדוע הוא רגוע.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של ‘בקהילה’, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “בני ביתי שואלים אותי מדוע אני פחות מפוחד מהם בימים אלו. אני הרי אמור לדעת טוב יותר את גודל הסכנה.

“אמרתי להם שלאורך חיי הרגשתי מפוחד בימים אחרים פי כמה. אני עוד זוכר את החרדה של ערב מלחמת ששת הימים, שברדיו ‘קול קהיר’ שידרו תיאורים של אביב נכבשת ותושביה נטבחים. אני זוכר את הימים הראשונים של מלחמת יום כיפור כשצבאות מצרים וסוריה היו במרחק ימי לחימה בודדים ממרכז הארץ.

“בפרופורציות האלה, כמה ימים בלי חשמל יהיו קשים מאוד, אבל עדיין לא סכנה קיומית”.

אחד הגולשים תקף את הפרשן הוותיק – ותהה: “שמא תחכים אותי ותבאר כיצד פרשן פוליטי פנים-חרדי (אם כי איכותי) יכול לפרשן ולהעניק תוכן בנושאי ביטחון ומזרחנות. אזכיר כי מעולם לא שירתת יום אחד בצבא כלשהו (שוב, למעט צבא הקב”ה …)”.

הגולש הוסיף: “גם אוויל מחריש חכם ייחשב”.

ריבלין, שדווקא שירת שירות צבאי, הגיב: “ילד. שירתתי בצבא פלוס עשרות שנות מילואים. ועכשיו תעוף לי מהפיד”.