שני נרצחים בפיגוע בחולון: גבר כבן 80 ואשה כבת 70 נדקרו למוות

חיים טוויל
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 09:01
מסע ההרג התרחש בשלוש זירות שונות: האישה, כבת 70, נדקרה למוות בפארק והגבר בשנות ה-80 לחייו נרצח בתחנת דלק סמוכה • שני נפגעים נוספים, בהם בעלה, במצב בינוני וקל • המחבל, פלסטיני מיהודה ושומרון בן 34, חוסל בידי שוטר שהגיע לזירה • איש הצלה: “זה פיגוע קשה ומורכב”

גבר בשנות ה-80 לחייו ואישה כבת 70 נרצחו היום (ראשון) בפיגוע דקירה בחולון. המחבל דקר את השניים למוות בשתי זירות שונות – האישה נרצחה בפארק בזמן שעשתה אימון בוקר עם בעלה, והגבר נרצח בתחנת דלק סמוכה.

מותה של האישה נקבע בזירה. הגבר פונה לבית החולים וולפסון במצב אנוש ושם נאלצו הרופאים, למרבה  הצער, לקבוע את מותו.

גבר בן 68, בעלה של האישה, נפצע באורח בינוני וצעיר בן 26, שטייל עם הכלב בפארק, נפצע באורח קל.

הפיגוע התרחש בשלוש זירות: המחבל הגיע לרחוב דן שומרון ובפארק הסמוך, ליד חניון אוטובוסים, דקר בן 26 ופצע אותו קל. המחבל המשיך בפארק, ודקר גבר ואישה בשנות ה-60 המאוחרות לחייהם. הגבר נפצע בינוני והאישה נרצחה.

המחבל המשיך במסע הרצח לכיוון תחנת הדלק ברחוב משה דיין ושם דקר גבר נוסף כבן 80 ופצע אותו אנוש. הגבר פונה לבית החולים וולפסון תוך כדי פעולות החייאה. כעבור כשעתיים נאלצו לקבוע את מותו.

שוטר שהוזעק לזירה ירה על המחבל וחיסל אותו.

השוטר שחיסל את המחבל סיפר: “ראיתי אדם מחבק אדם אחר, חשבתי שאולי הוא שדד אותו. ברגע שהוא התחיל לרוץ ירדתי מהרכב ורדפתי אחריו, הוא לא רץ כזה מהר. אמרתי לו תעצור, ואז הסתובב אליי עם סכין ביד.

“ברגע שהבחנתי בסכין שלפתי את האקדח ואמרתי תעצור. הוא התקרב לכיווני והמשכתי להגיד לו לעצור. הוא צעק משהו בערבית בזמן שהסתתר מאחורי פח ואז רץ לכיווני, ואז יריתי בו תוך כדי הליכה לאחור. אחרי שהוא נוטרל, הגעתי אליו ולקחתי לו את הסכין”.

המחבל הדוקר, עמאר רזק כאמל עודה, תושב סלפית בן 34, ששהה בשטח ישראל ללא אישור, נוטרל וחוסל על ידי שוטר בזירה.

כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירה.

 

מנהל אגף כירורגיה בוולפסון, פרופסור מוטי שמעונוב, עדכן על מצב הפצועים ב’כאן חדשות’: “כולם פצועי דקירה, אחד אנוש עושים מאמצי החייאה, אחד בינוני ואחד קל-בינוני, כולם עם פגיעות בפלג הגוף העליון. הצעיר סיפר שהוא טייל עם הכלב והוא הרגיש מכה בכתף וניסה לברוח למקום הומה אדם”.

מתנדבי זק”א הלל חמאוי ושי מזרחי: “עם קבלת הקריאה על ידי מוקד זק״א הגענו לזירה וחברנו לכוחות ההצלה והמשטרה שפעלו בזירות השונות, בזירה ברחוב משה דיין כוחות ההצלה פינו מספר פצועים לבית החולים,

“בזירה בתוך הפארק כוחות ההצלה קבעו את מותה של אישה כבת 70, מדובר בזירה קשה וטראגית, בזירה היה המון ממצאים שהתפרסו על שטח רחב, סייענו גם פה לחוקרי המז״פ וכוחות הביטחון בזירה, ולאחר סיום החקירה וקבלת האישור העלנו את הנרצחת על אמבולנס זק״א והיא נלקחה למכון הלאומי לרפואה משפטית להמשך בדיקה וחקירה.

קמב״צ זק״א יחיאל גולדמן שהיה בזירה הוסיף: “מדובר באירוע שמצטרף לתקופה קשה מאוד שעוברת על כולם, מתנדבי זק״א במוכנות מוגברת לתת את המענה המהיר ברגע האמת, ולצערינו הבוקר הזה הגענו לחולון לדאוג לכבוד המת ולסייע לכוחות המז״פ בכל הנדרש”.

סגן מנהל מרחב איילון במד”א פראמדיק רמי מאושר וחובש בכיר במד”א מיחידת האופנועים ערן כרמל סיפרו:  “מדובר בפיגוע קשה ומורכב, הנפגעים היו ב-3 זירות שונות מרוחקות כ-500 מטר אחת מהשנייה.

“בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ראינו גבר בן 26 בהכרה עם פצעי דקירה כשמצבו בינוני. בפארק סמוך הייתה אישה כבת 70 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בסמוך אליה נפצע באורח קשה ופצוע נוסף גבר כבן 70 היה ברחוב משה דיין, ופונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה”.

שמואל משולם ואלון אגאי, חובשי איחוד הצלה: “עוברי אורח סיפרו כי בתוך הגינה – פארק הכלבים, ישנם גבר ואשה במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מותה של כבת 70 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה וגבר נוסף פונה במצב אנוש לבית החולים וולפסון. פצוע נוסף אותר ליד תחנת הדלק ברחוב משה דיין במצב קשה וצעיר בן 26 אותר בהכרה עם פצעי דקירה בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע בחולון: “אני משתתף בצער המשפחות, מאחל החלמה מלאה לפצועים. המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן, אלא גם כאן ברחובות. בדיוק בשביל זה חימשנו את עם ישראל: יותר מ-150,000 רישיונות נשק בשמונת החודשים האחרונים, פתחנו מאות כיתות כוננות, חיזקנו את המשטרה, אנחנו גם פועלים בבתי הסוהר כדי להרתיע את אותם מחבלים.

“אני חייב להגיד ישר כח גדול לשוטרים הגיבורים שחתרו למגע. יכל להיות כאן אסון הרבה יותר גדול, אבל השוטרים שלנו מנוסים, מלומדים – חתרו למגע, וניטרלו את המחבל. ואני רוצה להגיד לאזרחים: שאו נשק. לא סתם פתחנו עוד ועוד כיתות כוננות וחימשנו אותן. שאו נשק – זה מציל חיים”.

השר בן גביר אמר לקצין שניטרל את המחבל: ״הצלת כאן רבים. זה אירוע קשה מאוד, הצלת הרבה מאוד אנשים. אנחנו גאים בך. באים בתגובה המהירה של המשטרה כאן. באמת, רק להמשיך עם הדריכות והעירנות, אני חושב שזה מכפיל כוח, כל כיתות הכוננות והנשקים. אנחנו באמת גאים במה שעשית, עשית עבודת קודש שמצילה אנשים. תודה לכם״.

השר בצלאל סמוטריץ’: “חייבים לזכור שוב ושוב, כמו בבוקר הקשה הזה, שהמלחמה שלנו היא מול מפלצות אדם שמסוגלות לרצוח בידיים זקנים וזקנות שהלכו כך סתם ברחוב, מלחמה של הרוע והאכזריות המוחלטים נגד הטוב המוחלט. והטוב חייב לנצח ולהשמיד את הרע, בלי לעצור דקה אחת קודם. ובע”ה כך יהיה. תנחומים למשפחת הנרצחת הי”ד ורפואה שלמה לפצועים”.