הליכוד ושני אזרחים הגישו תלונה במשטרה נגד העיתונאי נחום ברנע

אבי כץ
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 01:52
מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד איש התקשורת נחום ברנע לאחר פרסום מאמר ב’ידיעות אחרונות’, בו ייעץ לאיראנים לפגוע במטוס ‘כנף ציון’ • גם אזרח ואזרחית הגישו תלונה במשטרה נגד העיתונאי

מפלגת הליכוד הגישה אתמול (שישי) תלונה במשטרה נגד העיתונאי נחום ברנע לאחר פרסום מאמר בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, בו ייעץ לאיראנים לפגוע במטוס ‘כנף ציון’ שמשמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במכתב ששיגר עו”ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד למטרת ישראל נכתב: “תלונה לפתוח בחקירה פלילית של מר נחום ברנע, עיתונאי ב’ידיעות אחרונות’, בגין פרסום שתוכנו מהווה עבירת ביטחון לפי חוק העונשין של סיוע לאויב בשעת מלחמה”.

עותקים מהתלונה הועברו גם ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וניצב אבשלום פלד, ממלא מקום המפכ”ל.

מגיש ערוץ ‏14 בועז גולן דווח כי במקביל אזרח ואזרחית הגישו תלונה במשטרה נגד העיתונאי מהשמאל.

נחום ברנע, הפרשן הבכיר של ‘ידיעות אחרונות’, עורר סערה ביום שישי האחרון לאחר שכתב בטורו בעיתון ‘ידיעות אחרונות’: “קטונתי מלייעץ לאיראנים מה לעשות בטיליהם, אבל נזכרתי שבאירוע באפריל נגרם נזק קל למבנה בבסיס חיל האוויר נבטים”.

הוא הוסיף: “מתברר שהאיראנים יודעים את הכתובת. אם הם מבקשים לפגוע בישראל בלי להיגרר למלחמה, הם יכולים לכוון טיל אחד אל מטוס אחד, לא מאויש, שחונה בבסיס הזה”.

ברנע פירט: “הם יקבלו פגיעה בסמל ממלכתי, יקר למדינה ויקר למשתמשים. בשתי מילים: כנף ציון. פגיעה קטנה בכנף, ובטהרן יוכלו לחגוג ניצחון. אני משוכנע שהישראלים, למרות העלבון, ימצאו דרך להבליג”.