בוגי יעלון: בנט הפעיל מניפולציות; נפתלי בנט: קונספציית בוגי קרסה

קרב השרים בין משה יעלון ונפתלי בנט מתלהט • יעלון: "לגיטימי שפוליטיקאי יעשה מניפולציה נגד רמטכ"ל ויגיד שהוא סוס עצל?" • "יושב פוליטיקאי ומתגאה שקצינים מטלפנים אליו. זו אנרכיה" • לשכת בנט: "שר הביטחון הוא אבי הקונספציה שחמאס מורתע ולא ישתמש במנהרות" • "מודה באשמה שירד לשטח ויעשה זאת גם בעתיד"
יוני גרין
כ"א תשרי התשע"ה / 15.10.2014 10:30

חשבתם שקרב השרים בין משה (בוגי) יעלון ונפתלי בנט הסתיים? בראיון ל’הארץ’ תוקף שר הביטחון את יו”ר הבית היהודי, מבלי לנקוב בשמו, וטוען כי פעל בחוסר אחריות במהלך מבצע ‘צוק איתן’ ברצועת עזה. שר הביטחון גם דוחה את הטענה לפיה התמהמה במבצע לחיסול המנהרות.

“שר מסוים קיבל דיווח מהשטח ואמר שיש חטיבה (גבעתי) שפיתחה שיטה לטפל במנהרות, אבל אנחנו לא מאפשרים להם”, תקף בוגי. “אני מציע ששרים ישקלו שיקולים רחבים יותר כמו הדיאלוג עם הממשל האמריקני, האו”ם. הרי לא נכנסנו למבצע הזה כמו במלחמת לבנון השנייה. ידענו לאן רצינו להגיע. יש שיקולים שהם מעבר לזה שיש כוח מוכן לפעולה.

“איומים יש לא מעט. כשאתה מבסס הרתעה, אתה לא יכול להתנפל על כל דבר רק בגלל שלאויב יש יכולת טקטית. ישנן 100 אלף רקטות של חיזבאללה שמכוונות נגדנו. אז עכשיו אנחנו נכנסים ללבנון כדי לטפל בהן?”

את הנימוק של השר נפתלי בנט כי הקשר הישיר שלו עם קציני צה”ל בשטח העניק לו נקודת מבט אחרת כחבר קבינט, לקראת ההכרעות הגורליות במהלך המבצע, וסייע לדרבן את שר הביטחון, את הרמטכ”ל גנץ ואת ראש הממשלה נתניהו לצאת לפעולה להשמדת מנהרות הטרור – דוחה יעלון מכל וכל.

“זה פסול. האם לגיטימי שפוליטיקאי ייצור קשר ישירות עם קצינים בצבא ועל בסיס זה יעשה מניפולציה נגד רמטכ”ל בקבינט ויגיד שהוא סוס עצל בהשוואה לסוסים הדוהרים, הקצינים בשטח? לא קיבלתי שום בקשה ממנו לבקר בשטח תוך כדי הלחימה. שרים אחרים ביקשו לבקר ביחידות וביקרו, באישור שלי.

“יושב פוליטיקאי ומתגאה שקצינים מטלפנים אליו. זו אנרכיה, לא דמוקרטיה. הצטערתי לראות שראש שב”כ לשעבר (-יובל דיסקין) תומך בעמדתו. איך הוא היה מרגיש אם ח”כ היה מדבר עם רכזים אצלו ועושה שימוש מניפולטיבי במה ששמע מהם?”

יעלון מסרב בתוקף להתחלק עם בנט בקרדיט על אישור הפעולה נגד המנהרות ותקף את ההדלפות מהקבינט המדיני-ביטחוני. “מי אחראי לרוח הלחימה של הצבא? הרמטכ”ל או איזושהי מפלגה? אלה שיקולים פוליטיים. הייתי בקבינטים ב-20 השנה האחרונות, מאז שמוניתי לראש אמ”ן. בממשלה הקודמת, השמינייה שבה הייתי חבר דנה בעניינים הרי גורל. היו ויכוחים רציניים, לעתים סוערים, אבל שום דבר לא יצא מן הפורום ההוא. גם אם הצבעת נגד החלטה, יש לך אחריות כחבר הפורום לא לצאת נגדה בחוץ, בזמן מלחמה”.

מלשכתו של השר נפתלי בנט נמסר בתגובה: “שר הביטחון הוא אבי הקונספציה שלפיה החמאס מורתע ולכן לא ישתמש במנהרות. קריסת הקונספציה מחייבת בדיקה מעמיקה על מנת לתקן את התנהלותנו בעתיד.

“אם ההאשמה כנגד השר בנט היא בירידה לשטח ומפגש עם הכוחות הלוחמים ותושבי עוטף עזה, הרי שהוא מודה באשמה ויעשה זאת גם בעתיד. השלכות המידע שהביא בנט לקבינט על היציאה לפעולת המנהרות יחקרו ויבדקו עד תומם ללא טיוח וללא התחמקות.

“מחדל המנהרות אינו נושא לניגוח פוליטי אלא לחקירה רצינית וקשה, רק כך נוכל להשתפר בדרג המדיני והצבאי לקראת המערכה הבאה, וכך יהיה.

“השר בנט מתכוון לפעול לכך שבחקירה כזאת יבדקו הפרוטוקולים על מנת לתת תשובות חד משמעיות לשאלות הקשות, יהיו אשר יהיו השלכותיהם על המערכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות