בדרך לממשלה? “סער כבר הסכים להיכנס, נתניהו צריך להכריע”

גורמים במערכת הפוליטית טוענים: סער קרוב להצטרפות מחודשת לממשלה • שיחות בנושא מתנהלות בין ח"כ זאב אלקין לסביבת נתניהו, כשגם דרעי לוקח בהן חלק • סער ב'פגוש את העיתונות': "ההיסטוריה שלי עם נתניהו לא מעניינת, לא כובל את ידי בשום דבר"
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ד / 03.08.2024 23:12

על רקע המתיחות הביטחונית: גורמים במערכת הפוליטית ובסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו טוענים הערב (מוצאי שבת) כי כניסתו של ח”כ גדעון סער לממשלה “קרובה מאוד”.

לפי דיווח של ליאור ורוצלבסקי, ישנו שיח קבוע בין ח”כ זאב אלקין, ממפלגת ‘הימין הממלכתי’, מול גורמים בסביבת ראש הממשלה. גם יו”ר ש”ס אריה דרעי מעורב בשיחות.

לפי הדיווח, הצדדים המתינו לפגרה כדי שיהיה יותר קשה לערער את יציבות הקואליציה, ויותר פשוט לקדם את המהלך.

לפי אותם גורמים, ההערכה היא כי נתניהו זקוק לקואליציה רחבה ויציבה כדי לקבל החלטות לגבי המערכה בצפון.

גורמים מטעמו של סער כבר הביעו בעבר נכונות להצטרף לממשלה במידה ויקבל את תיק הביטחון, אך לא ברור האם זו האופציה היחידה שנמצאת כרגע על השולחן. לדבריהן “אור ירוק להצטרפות מבחינתו של סער כבר יש, וכעת נתניהו ייצטרך להכריע בעניין”.

ח”כ גדעון סער אמר בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ על מינויו האפשרי לשר הביטחון: “ההיסטוריה שלי עם נתניהו לא מעניינת, לא כובל את ידי בשום דבר”.

הוא סירב לצאת נגד הדחת גלנט: “לא מתערב ביחסים בין ראש הממשלה לשר הבטחון”.

לפי דיווח של טל שלו באתר ‘וואלה’, ראש הממשלה תיכנן לחזור מהביקור בארה”ב ולפטר את שר הביטחון יואב גלנט, החותר תחתיו ללא הרף, אך בשל האירועים במג’דל שמס והחיסולים האחרונים בבירות ובטהראן התוכניות נדחו.

בדיווח נאמר כי לפי מקורות בסביבת נתניהו הוא החליט לדחות את התוכנית לאור הכוננות וההיערכות לתגובת חיזבאללה ואיראן לחיסולים – אך “ההחלטה נפלה. זו לא שאלה של אם, אלא של מתי”.

בנוסף, לפי המקורות, אחת התוכניות שנשקלו בסביבת נתניהו היא להחליף בהמשך גם את הרמטכ”ל וראש שב”כ.

לפי ‘וואלה’, “גורמים ביטחוניים” חוששים כי היעד של נתניהו הוא השתלטות על צמרת הממסד הבטחוני – ולהציב מינויים מטעמו ועושי דברו בתפקידים הביטחוניים הבכירים.

בלשכת נתניהו מכחישים: “ראש הממשלה לא עסק בזה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות