“שלא יתערבו”: התגובה של נתניהו על פרסום השיחה עם הנשיא ביידן

חרדים 10
|
כ"ט תמוז התשפ"ד / 03.08.2024 22:52
הנשיא ביידן לחץ על נתניהו בשיחה להתקדם לעסקה • כשנתניהו השיב: “יש התקדמות, תצא משלחת של המו”מ – ביידן השיב: “תפסיק עם הבולשיט” • בהמשך הטיח: “אל תיקח את נשיא ארה”ב כמובן מאליו” • לשכת נתניהו: “רה”מ לא מתייחס לדברים שנאמרו בשיחות סגורות עם הנשיא”

בלשכת ראש הממשלה התייחסו הערב (מוצאי שבת) לדיווח לפיו נשיא ארה”ב ג’ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו ערכו שיחת טלפון קשה, במהלכה דרש הנשיא מנתניהו להימנע מהסלמה נוספת של המתיחות באזור – ובמקום זאת להתקדם לעבר העסקה המופקרת לשחרור חטופים עם ארגון הטרור חמאס והפסקת אש בעזה.

“ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתייחס לדברים שנאמרו בשיחות סגורות עם נשיא ארצות הברית. הוא לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות – כפי שהוא מצפה גם מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית”.

עוד נמסר: “ראש הממשלה מתמיד ברצון שלו לשחרר את כלל חטופינו, החיים והחללים כאחד”.

על פי הדיווח בחדשות 12 השיחה בין שני המנהיגים עלתה לטונים גבוהים וכאשר נתניהו השיב כי “אנחנו מתקדמים עם המשא ומתן”, והבטיח כי “בקרוב תצא משלחת”, בטיח ביידן בזעם: “Stop bullshitting me!”

בסיום השיחה אמר לנתניהו: “אל תיקח את נשיא ארה”ב כמובן מאליו”.

לפי דיווח בוואלה, בכירים אמריקנים אמרו שביידן התקשר לנתניהו גם כדי לדון בהכנות הצבאיות המשותפות של ארה”ב וישראל לפעולות אפשריות מצד איראן וחיזבאללה, אבל גם כדי להבהיר לנתניהו שהוא לא מרוצה מהכיוון אליו הלך בשבוע האחרון.

בכיר אמריקני אמר שביידן אמר לנתניהו שרק בשבוע שעבר הם דיברו בחדר הסגלגל על התקדמות לעסקת חטופים, אבל במקום זאת נתניהו החליט להורות על חיסולו של איסמאעיל הניה בטהראן.

במהלך השיחה בין השניים אמר ביידן לנתניהו שארה”ב תעזור לישראל להביס מתקפה איראנית, אך לאחר מכן הוא דורש שלא תהיה הסלמה נוספת מהצד הישראלי ושנתניהו יתקדם מייד לעסקת חטופים.

הבכיר האמריקני הוסיף, כי ביידן גם הזהיר את נתניהו שאם הוא יסלים שוב את המצב מיוזמתו, ארה”ב לא תבוא לחלץ אותו פעם נוספת.

הבית הלבן סירב להגיב.