סמוטריץ’: רוצים כניעה? הניחו את הדרגות והמפתחות

שר האוצר על הדלפת השיחות בין נתניהו לבין בכירי מערכת הביטחון שדורשים להיכנע לחמאס: "אחרי עשרות שנים של הכלה וחולשה שהביאו אותנו עד הלום, הגיע זמן הניצחון. הפעם עד הסוף" • פרשן: "מדוע מי שתפקידם קודם כל לשמור על הביטחון, לא עומדים על כך כמו נתניהו?"
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשפ"ד / 03.08.2024 22:12

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב הערב (מוצאי שבת) להדלפת השיחה הקשה בין ראש הממשלה לבכירי מערכת הביטחון – הדורשים שישראל תיכנע לדרישות חמאס.

סמוטריץ אמר: “ישראל היא מדינה דמוקרטית ומערכת הביטחון בה כפופה לממשלה הנבחרת ופועלת על פי מדיניותה. לא הפוך. אני מחזק את ידי ראש הממשלה בעמידה על התנאים והעקרונות החיוניים לביטחון ישראל, הניצחון המלחמה והחזרת החטופים, ובהדיפת הלחצים המופעלים עלינו מבית ומחוץ להיכנע. את הלחץ צריך להפעיל רק על חמאס ועל מנהיגיו שעוד נשארו בחיים”.

הוא הוסיף: “על רקע ההדלפות שפורסמו, ובמידה ויש בהן מן האמת, יש לומר באופן הכי ברור בעולם: אם יש בכירים במערכת הביטחון שהמדיניות שלנו לא מוצאת חן בעיניהם הם מוזמנים להניח את הדרגות והמפתחות. הדלפות מגמתיות לתקשורת וקמפיינים של ראשי מערכת הביטחון על הראש של ראש הממשלה הנבחר הם בלתי נסבלים במדינה דמוקרטית מתוקנת.

“אחרי עשרות שנים של הכלה וחולשה שהובילו ראשי מערכת הביטחון לדורותיהם והביאו אותנו עד הלום, הגיע זמן הניצחון. הפעם עד הסוף”.

ב’כאן חדשות’ דווח אתמול, כי ראש השב”כ רונן בר אמר לנתניהו: “אנחנו מרגישים שמצד אחד אתה שולח אותנו לשאת ולתת, מצד שני אתה מכניס שינויים למתווה”. לפי דיווח בחדשות 12 הוא הוסיף: “אם הכוונה שאתה לא רוצה את המתווה שעל השולחן, תגיד לנו”. ראש המוסד, לפי הדיווח, אמר: “יש עסקה. אם נתמהמה ייתכן שנפספס את ההזדמנות – צריך לקחת את זה”.

בשלב זה, לפי הדיווח, דפק נתניהו על השולחן והטיח בראשי מערכת הביטחון: “אתם רופסים. אתם לא יודעים לנהל משא ומתן קשוח. אתם חלשים, אתם מכניסים מילים לפה שלי. במקום ללחוץ את ראש הממשלה תלחצו את סינוואר”.

דווח כי בכירים במערכת הביטחון אמרו בתום הישיבה: “נתניהו לא רוצה עסקה בעת הזאת, הוא ממשיך להתעקש למרות שאנחנו מבהירים לו שהמערכת יודעת להתמודד עם המשמעויות של העסקה. הוא ויתר על החטופים”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה היום על הדיווחים, לפיהם ישנה מתיחות רבה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחברי צוות המשא ומתן עם חמאס.

מלשכת ראש הממשלה נמסר:

“ההדלפות והתדרוכים השקריים של גורמים עלומים בתקשורת מייצרים לציבור מצג-שווא. בעוד שראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה, חמאס מנסה להכניס עשרות שינויים שמבטלים את המתווה הלכה למעשה.

“חמאס ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, שחרור מספר מזערי של חטופים ואת היכולת להציף את עזה באמצעי לחימה, להשתלט עליה מחדש ולחזור על זוועות 7 באוקטובר”.

עוד נמסר: “ראש הממשלה מוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור החטופים שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל.

“ראש הממשלה לא הוסיף דבר למתווה ה-27.5 וממשיך לדבוק בתנאים הבסיסיים לביטחון ישראל, בהתאם לאותו מתווה – מקסום שחרור החטופים החיים, שליטה בציר פילדלפי ומניעת מעבר מחבלים ואמל”ח לצפון הרצועה.

“מי שמציע להיכנע לדרישות חמאס כדי לקבל מחיאות כפיים באולפנים, פוגע בסיכויים לשחרור החטופים ומוביל בחזרה למציאות של 6 באוקטובר”.

הפרשן אריאל כהנא מ’ישראל היום’ צייץ: “אני יודע להגיד לכם שני דברים על הפערים, שהיו או לא היו, בין נתניהו לבין אותם אנשים במערכת הביטחון בנוגע לעסקה.

1. פעמים רבות בחודשים האחרונים כאשר דווח שיש מחלוקות בין ראש המוסד דדי ברנע לבין נתניהו בנוגע לעסקה – לא היו כאלה.

2. כל מי שעיניו בראשו – ובטח לאחר יממה שבה נורה טיל לקרית מלאכי ועוד 12 רקטות לעוטף – מבין שנסיגה מציר פילדלפי וממעבר נצרים, תהיה איוולת שאין כדוגמתה.

השאלה אינה האם נתניהו בודד בדרישתו להחזיק בהם, אלא מדוע ראשי מערכת הביטחון, שתפקידם קודם כל לשמור על הביטחון, לא עומדים על כך כמוהו?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות