בדרכם לבצע פיגוע: צה”ל חיסל מהאוויר 9 מחבלים באזור טול-כרם

קובי פינדרוס
|
כ"ח תמוז התשפ"ד / 03.08.2024 20:58
באירוע הראשון – צה”ל תקף מהאוויר רכב שבו נסעה חוליית מחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם • שניים מהמחוסלים: בכיר הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם, ואחד מראשי הג’יהאד האיסלאמי • באירוע השני – חוסלה חולייה בת ארבעה מחבלים שירו לעבר כוחותינו

תשעה מחבלים חוסלו בשני אירועים ליד טול כרם: צה”ל חיסול הבוקר (שבת) 5 מחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע כנגד ישראלים. המחבלים משתייכים לזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם, וכן אחד מהם משתייך לזרוע הצבאית של הג’יאהד האסלאמי ביו”ש.

לפי הודעת צה”ל, התקיפה בוצעה במרחב הכפר קפין, בהכוונה מודיעינית של שב”כ ובאמצעות כלי טיס של חיל האוויר, על רכב ובו חמישה מחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע טרור.

שעות לאחר מכן, בפעילות משותפת של צה״ל, שב״כ ומג”ב חוסלה חוליית מחבלים נוספת, במהלך היתקלות של כוחות מיחידת דובדבן בטול-כרם. היה זה כאשר זוהו ארבעה מחבלים אשר פתחו בירי לעבר כוחותינו. בהכוונה מודיעינית של שב”כ, לוחמי דובדבן ויחידה 636 כלי-טיס של חיל-האוויר חיסל את החוליה

בין ההרוגים בתקרית הראשונה היה הייתם בלידי, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם, ואחמד אל-סבעא, מראשי הג’יהאד האיסלאמי בנור א-שמס.

גורמי ביטחון אמרו כי החוליה “תכננה פיגוע גדול בטווח זמן מיידי, וכללה פעיל חמאס מרכזי מטול כרם”.

מדובר צה”ל ודוברות שב”כ נמסר: “חוליית המחבלים שחוסלה מהאוויר הייתה בדרכה לבצע פיגוע. התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של שב”כ ובאמצעות כלי טיס של חיל האוויר”. בנוסף, “כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב ממשיכים לפעול כעת בטול כרם לסיכול טרור במרחב”.

כשעה לאחר התקיפה, התפרסמו ברשתות הפלסטיניות תמונות של מכתב שהושאר לכאורה ברכב – ובו צוואתם של המחבלים שחוסלו.

צה”ל פרסם אמצעי לחימה שנלכדו עם חיסולם של ארבעת המחבלים.