בגלל ביטולי טיסות ‘ארקיע’: מאות ישראלים תקועים 3 ימים בפראג

חרדים 10
|
כ"ז תמוז התשפ"ד / 02.08.2024 13:05
הנוסעים, בהם קשישים וילדים, נמצאים בטרמינל כבר שלושה ימים • התירוץ של ‘ארקיע’: “חלק מהחברות הזרות עזבו אתמול את ישראל, עושים מאמצים למצוא חלופות” • ואיזה חברות כבר ביטלו את טיסותיהן לישראל בגלל האיומים של איראן?

מאות ישראלים תקועים בשדה התעופה בפראג מאז יום שלישי, עקב ביטולי טיסות של חברת ‘ארקיע’.

לפי דיווח של שרון עידן ב’כאן חדשות’, הנוסעים, בהם קשישים וילדים, נאלצו למצוא לעצמם תקועים בשדה בבירת צ’כיה במשך ימים מבלי לקבל מענה מהחברה – שמסרה את תשובה רק היום (שישי) בבוקר.

מטעם ארקיע נמסר, כי חלק מהמטוסים של החברות הזרות שנחכרו על ידי החברה עזבו את ישראל, בגלל המצב הביטחוני והאיום של איראן לתקוף את ישראל.

“ארקיע עושה הכול על מנת למצוא חלופות לטיסות שהופעלו על ידי המטוסים הזרים. הנוסעים מפראג ייצאו היום בשתי טיסות אחת הצהריים במטוס מיוחד שהובא מפולין וטיסה אחת בלילה”.

חברת ארקיע מפעילה מטוסים זרים ב”חכירה רטובה” – כלומר, הפעלה של מטוס זר על ידי צוות זר, כתוספת למטוסי החברה הרגילים. אולם החברה הזרה על צוותיה מסרבת לטוס לישראל, וכך עקב המצב הביטחוני אין מספיק מטוסים לבצע את הטיסות.

מוקדם יותר הודיעה חברת התעופה האמריקנית ‘דלתא’, שהייתה אמורה לשוב לפעול בישראל, כי היא מבטלת את טיסותיה לפחות עד ה-9 באוגוסט.

גם חברת התעופה הפולנית ‘לוט’ הודיעה על ביטול טיסותיה לארץ מוורשה.

חברות תעופה בינלאומיות נוספות מצטרפות לגל ביטולי הטיסות לנתב”ג: חברות ‘לופטהנזה’ הגרמנית ו’פליי דובאי’ הודיעו אתמול על השבתת קווים לישראל, בעקבות הודעות דומות מהיום שלפני מצד חברות ‘יונייטד’ ו’בריטיש אירווייז’.

‘יונייטד’ הודיעה כי היא מבטלת את הקו מנמל התעופה ניוארק שבניו ג’רזי לתל אביב עד להודעה חדשה.

גם ‘אייר אינדיה’, החברה הזרה היחידה שהפעילה טיסות ישירות למזרח, הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל.

עם זאת, חברות הלואו-קוסט ‘ראיינאייר’ ו’וויזאייר’ ממשיכות לפעול כרגיל, אם כי צפויות לדון בנושא בשעות הערב. החלטתן הסופית עשויה להשפיע משמעותית על אפשרויות הטיסה הנותרות לישראל וממנה.