“בזיון אחד גדול”: כך שגרירות טורקיה בת”א אבלה על חיסול הנייה

שגרירות טורקיה בתל אביב הורידה, בהנחיית הנשיא ארדואן, את הדגל לחצי התורן כאות אבל על חיסולו של אסמאעיל הנייה • השר בן גביר: "שגריר טורקיה מוזמן להוריד את הדגל לגמרי ולחזור למדינתו" • כ"ץ הורה לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"ד / 02.08.2024 12:36

שגרירות טורקיה בישראל הורידה הבוקר (שישי) את הדגל המוצב מעל מבנה השגרירות לחצי התורן כאות אבל על חיסולו של איסמאעיל הנייה בטהרן.

היום מציינים בטורקיה,בהוראת הנשיא רג’פ טאיפ ארדואן, ‘יום אבל’. בהצהרת האבל עליה חתם ארדואן נכתב: “בשל מות הקדושים של יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אחד המנהיגים הבולטים של העניין הפלסטיני, כתוצאה מהתנקשות מתועבת בטהראן ב-31 ביולי 2024, נמצא לנכון להכריז על יום אבל לאומי”.

בהצהרה נכתב עוד: “להניף דגלים בחצי מטה בכל הארץ ובנציגויות החוץ שלנו עד השקיעה ביום שישי ה-2 באוגוסט 2024”.

הורדת הדגל התבצעה זמן קצר לפני תחילת טקס הלווייה של הנייה בקטר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מיהר לגנות את האירוע: “הורדת הדגל לחצי התורן בשגרירות טורקיה בישראל כ’מחווה’ להנייה מראה מה בדיוק הם חושבים עלינו. שגריר טורקיה מוזמן להוריד את הדגל לגמרי ולחזור למדינתו. אני קורא לשר החוץ וראש הממשלה לזמן לשימוע את השגריר הטורקי, לקראת סילוקו מהארץ”.

יו”ר ‘ישראל ביתנו’ ח”כ אביגדור ליברמן: “הדיווח לפיו דגל טורקיה הורד לחצי התורן בבניין השגרירות בתל אביב בעקבות חיסולו של רב המרצחים, המחבל איסמעיל הנייה, הוא ביזיון אחד גדול. לא ייתכן שלמדינה שמתחילת המלחמה התייצבה לצד ארגוני הטרור ואיימה רק השבוע לפלוש למדינת ישראל תהיה שגרירות בלב תל אביב”.

ח״כ אלמוג כהן: “אני דורש משר החוץ לגרש את השגריר הטורקי בעקבות הורדת הדגל לחצי התורן על מותו של רב-המרצחים איסמעיל הנייה.

״הצורר הנאצי ארדואן, ממשיך לתמוך בטרור ולארח אכסניה לחמאס והג’יהאד האיסלאמי. אלו שבשבעה באוקטובר, רצחו שחטו ואנסו אלפי ישראלים ואף הגדיל לעשות ולהכריז על יום אבל לאומי בעקבות מותו של איסמעיל הנייה ולציינו בישראל.

״מדינת ישראל חייבת לגרש את השגריר הטורקי ולנתק את כל קשרינו עימם, הגיע הזמן שנתחיל לגבות מחירים על תמיכה באויבנו והסתה אנטישמית”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הורה לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה.

כ”ץ: “ישראל לא תקבל ביטויים של השתתפות באבל כלפי רוצח כמו איסמעיל הנייה שעמד בראש ארגון הטרור חמאס שביצע את מעשי האונס והרצח ב-7 לאוקטובר, ואף נשא עם חבריו תפילת הודיה ואיחל הצלחה לרוצחים על רקע תמונות הזוועה בהם צפה מעל מרקע הטלוויזיה. אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן שמחבק את ארגון הטרור חמאס ותומך במעשי הרצח והזוועה שלו”.

בטקס הלווייה במסגד האימאם מוחמד בן עבד אל-ווהאב בדוחה, השתתפה משלחת טורקית שכללה את שר החוץ וראש המודיעין. כמו כן, בקהל נצפו בכירי חמאס, ובהם חאלד משעל מנהיג חמאס בחו”ל – אחד השמות הבולטים לשמש מחליף זמני להנייה. בנוסף גם מוסא אבו מרזוק ונוספים נצפו בקהל.

טורקיה חסמה הבוקר את הגישה לפלטפורמת ‘אינסטגרם’. במדינה לא הסבירו באופן רשמי את הסיבה לחסימה, אך גורמים בטורקיה האשימו כי הרשת החברתית הסירה מאות אלפי פוסטים שהביעו צער על חיסולו של הנייה.

פארטין אלטון, דוברו של נשיא טורקיה, האשים השבוע כי מחיקת הפוסטים “זו צנזורה. חד וחלק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות