היממה המוצלחת של ישראל: מפת המטרות לתקיפה ישראלית באיראן

חרדים 10
|
כ"ז תמוז התשפ"ד / 02.08.2024 00:49
מדינת ישראל נכנסה ל’כוננות ספיגה’ לקראת מתקפה אפשרית של איראן ושלוחותיה • בתגובה על מתקפת נקם – לישראל יש מפת מטרות נרחבת של יעדים רגישים לתקיפה ברחבי איראן • נועם אמיר, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, מציג את מפת המטרות

לאחר החיסולים שהרעידו את המזרח התיכון: בישראל נערכים לקראת תגובה משולבת של איראן וחיזבאללה, ואולי גם זרועות טרור נוספים כמו החות’ים ומליציות איראניות בעיראק.

בעצם ישראל עברה לכוננות ספיגה, אך במקביל לישראל קיימות לא מעט אופציות להגיב על מתקפה אפשרית נגדה – וכל המטרות הללו הן בשטח איראן.

נועם אמיר, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, מציג את המטרות:

מטרה 1: מתקני הגרעין של משטר האייתולות הן בהחלט אופציה. צריך להתרחש כאן בישראל משהו מאוד דרמטי כדי שהיא תחליט ללכת כל כך רחוק – אבל יש עוד כמה מטרות שהן בהחלט אופציה שמאוד תכאב לאיראן.

מטרה 2: אחד מכלי הנשק החשובים של איראן הוא “צמאד 3” – הכטב”ם שפגע בלב תל אביב וששוגר על ידי החות’ים בתימן. על פי פרסומים זרים, ישראל כבר תקפה מפעלים ובסיסיים לייצור כטב”מים של משמרות המהפכה, ובסיסים אלה בהחלט יכולים להיות יעד משמעותי לתקיפה של צה”ל.

מטרה 3: ישנם כמובן גם את בסיסי הטילים הבליסטיים ברחבי איראן.  צילומי לווין מראים את הטילים הבליסטיים שהוצבו באזור תבריז, משם הם שוגרו לעבר ישראל בחודש אפריל מוקדם יותר השנה. לא מן הנמנע שמכאן תצא המתקפה הצפויה על ישראל גם הפעם.

מטרה 4: גם הבסיס התת קרקעי באיספהאן הוא יעד איכותי ואפילו סמל של משמרות המהפכה. זה אזור שישראל תקפה בו כבר, על פי פרסומים זרים, בתגובה על המתקפה עלינו בחודש אפריל.

מטרה 5: אם ישראל באמת מעוניינת להכאיב למשמרות המהפכה, מוזמנים להכיר את אתר הטילים הבליסטיים בצ’מראן. האנגרים מפוארים שמנסים להסתיר את היכולות האסטרטגיות של משמרות המהפכה והן בהחלט מטרה איכותית לתקיפה ישראלית על אדמת איראן.

מטרה 6: עוד אתר כואב מאוד שישראל יכולה לתקוף – נמל “באנדר עבאס” במפרץ הפרסי ממנו איראן מייצאת לעולם את הנפט שלה, וכמובן את בתי הזיקוק הגדולים שפזורים ברחבי איראן.

אלה רק מעט מהאופציות לתגובה ישראלית על תגובת נקם איראנית. מדינת ישראל מוכיחה במלחמה הזו יכולות מאוד מופלאות, וההנהגה האיראנית ובראשה המנהיג העליון האייתוללה עלי ח’מנאי צריכים לקחת זאת היטב בחשבון.