קיצוני ‘הפלג’ ניסו לפרוץ לתוך בית הרב דוד לייבל: “סכנה לחייו”

מאות קיצונים מ'הפלג הירושלמי' צרו הלילה על ביתו של הרב דוד לייבל בבני ברק, שברו את מצלמות האבטחה, השחיתו רכבים וניסו לפרוץ פנימה בכוח, תוך איומים על רעייתו ובנותיו • השר משה ארבל: "אין חלקנו עמהם" • ח"כ אלמוג כהן: "לנקוט ביד קשה ובאגרוף ברזל נגד הפורעים" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 23:19

מאות קיצונים מ’הפלג הירושלמי’ התגודדו הערב  (ליל שישי) ליד ביתו של הרב דוד לייבל, נשיא קהילות ‘אחוות תורה’, ומי שעומד בראש היוזמה להקמת ‘חטיבה חרדית’ בצה”ל – תוך שהם קוראים: “דינו מוות”.

מטעם מקורביו של הרב לייבל נמסר, כי “המצב יצא משליטה, קיים חשש לשלומו של הרב”.

לדברי בני ביתו, המוחים הגיעו מוקדם יותר הערב להפגנה מול ביתו בבני ברק, ובשלב מסוים החלו לשבור את מצלמות האבטחה, להשחית רכבים ולפרוץ אל הבית בכוח, תוך איומים על רעייתו ובנותיו.

“אנו קוראים לתלמידיו של הרב ולכל מי שמתנגד לאלימות להגיע ולהגן על ביתו של הרב. מצפים ממשטרת ישראל לשלוח כוחות ולהשתלט על האירוע, לפני שנראה מראות קשים”, נמסר מטעם מקורביו  עם הגעת הפורעים.

לפי מקורביו, חלפו כמעט שעתיים מאז פרוץ המתקפה ועד שהמשטרה השתלטה על האירוע. מקורביו מספרים כי בכל אותו זמן “נשקפה סכנה לחייו”.

עם זאת, המוחים נותרו מול הבית גם שעתיים לאחר חצות, תוך שהם  זועקים: “מות יומת”.

אנשיו של מנהיג ‘אחוות תורה’, שהגיעו לשהות לצידו, נותרו נצורים בתוך ביתו עד השעות הקטנות של הלילה. “המשטרה לא נותנת לנו לחזור הביתה”, סיפרו. 

שר הפנים משה ארבל הגיב: “קומץ הקיצוניים המתבצרים באלימות סביב ביתו של הגאון הרב דוד לייבל ראויים לכל גינוי. הם מחללים שם שמיים ואין חלקנו עמהם. זכות המחאה איננה הזכות לאלימות”.

השר יעקב מרגי: “מי שלא מוחה היום על אלימות כלפי הרב לייבל, יקבל אותה מחר בביתו ובהיכלי התורה בזריקת סטנדרים, ספרי לימוד ואלימות פיזית מאותם קיצונים אלימים. ויפה שעה אחת קודם”.

 

ח”כ אלמוג כהן אמר בתגובה לתקיפה החמורה: “התקיפה המבישה של קיצוניים פורעי חוק, בפתח ביתו של הרב עד שנשקפה סכנה לחייו וחיי משפחתו. שכל חטאו הוא ניסיון למציאת פיתרון בחוק הגיוס היא מבישה ואמורה להיות תמרור אזהרה אדום למה שהקומץ החולני הזה מסוגל.

“אני דורש ממשטרת ישראל לנקוט ביד קשה ובאגרוף ברזל נגד הפורעים האנרכיסטים. אני מחזק את הרב לייבל ומקווה שבמהרה נמצא פיתרון לחוק הגיוס הכה נחוץ כעת”.

גם ח”כ  בני גנץ גינה: “שוחחתי עם הרב דוד לייבל שהותקף בשל פעילותו להרחבת מעגל המשרתים בחברה החרדית, וביקשתי לחזק אותו. המפעל של הרב לייבל אותו למדתי להכיר בחודשים האחרונים, מגדיל את האור, מחזק את תורת ישראל ואת עם ישראל. הרב לייבל אמר לי שהוא איתן בדרכו, ושהאלימות לא תסיט אותו ממנה. את הקומץ האלים, שאינו מייצג את החברה החרדית, יש להוקיע, לגנות ולהביא לכך שיתנו את הדין”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הגיב על ההודעה של יו”ר המחנה הממלכתי: “שימו לב. במשך היומיים הסוערים של חיסולים וערב מלחמה כוללת גנץ לא מצייץ ולא מגיב על כלום. מה זה עניינו מה שקורה בתחום הבטחוני מדיני. הערב הוא הפציע רק כדי להגן על הרב לייבל. תסיקו לבד את המסקנות”.

הרב דוד לייבל. צילום: אחוות תורה

איש התקשורת יקי אדמקר צייץ: “ניסיון הפריצה של מאות פורעים קיצונים מהפלג הירושלמי לביתו של הרב דוד לייבל, תוך איומים על רעייתו ובנותיו כולל איומים במוות, היא חציית קווים מסוכנת.

“אני לא רוצה להעלות על הדעת מה היה קורה אם היו מצליחים לפרוץ לבית ולפגוע בו פיזית. זה לא היה רחוק מכך. ככה לא נראה מאבק למען לימוד התורה, גם אם הרב מעודד גיוס חרדים שאינם לומדים. זו לא התנהגות של בני תורה אלא של פראי אדם. גם מחלוקות אידאולוגיות צריך לדעת לנהל ויש קווים אדומים. זה דורש גינוי נחרץ של כל הפוליטיקאים החרדים, ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות