נתניהו עולה, ש”ס מתחזקת, בן גביר ויאיר לפיד צונחים

חרדים 10
|
כ"ז תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 21:51
סקר חדשות 14 ו’דיירקט פולס’ בדק: כמה מקבל גוש הימין על רקע החיסולים והמתיחות הביטחונית? האם הציבור מרוצה מניהול המלחמה של ראש הממשלה מאז פרישת גנץ ואיזנקוט? • האם חיסולי הבכירים מקדמים את סיום המלחמה? וכיצד ישראל צריכה להגיב לאיום של איראן לתקוף אותה?

היציבות של גוש הימין: מסקר מנדטים שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי ישנה מגמת יציבות של גוש הימין בסקרים ויציבות בדעת הקהל לגבי זהות המנהיג המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה.

לפי נתוני הסקר, הליכוד מקבל 29 מנדטים – מנדט אחד יותר מהסקר הקודם; גם מפלגת המחנה הממלכתי של גנץ ואייזנקוט עולה במנדט אחד ומקבלת 16 מנדטים בסקר הנוכחי.

ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד מאבדת 2 מנדטים ומקבלת 12 בלבד,  ש”ס מתחזקת במנדט ומקבלת 11 בסקר הנוכחי.

המפלגה המאוחדת של העבודה ומרצ – הדמוקרטים, מקבל 10 מנדטים, עליה של מנדט אחד מהסקר הקודם. מפלגת יהדות התורה החרדית שומרת על כוחה עם 8 מנדטים. עוצמה יהודית של בן גביר מאבדת 2 מנדטים ומקבלת 6 בלבד. רע”ם שומרת על כוחה עם 6 מנדטים.

גם הציונות הדתית של סמוטריץ’ שומרת על כוחה וממשיכה להיות קרובה מאד לאחוז החסימה עם 4 מנדטים וגם מפלגת חד”ש-תע”ל מקבלת ארבעה מנדטים.

מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה: בל”ד שמקבלת 2.3%, ומפלגת הימין הממלכתי של גדעון סער שמקבלת רק 0.9 אחוזים, עמוק מתחת לאחוז החסימה.

58 לגוש הימין, 52 לגוש המרכז-שמאל

בחלוקה לגושים שומר גוש הימין על כוחו ומשיג 58 מנדטים לקואליציה הנוכחית, בעוד האופוזיציה מביאה רק 52 מנדטים והמפלגות הערביות משיגות 10 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שומר ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוחו – כ-47 אחוזי התאמה מול יריבו הפוליטי, יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ שמקבל רק 25 אחוזים בסקר. 28% טוענים כי אף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד.

בשאלת ההתאמה כאשר נתניהו מול ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הפער גדל במעט ונתניהו גורף 48% מול לפיד שמשיג רק 22 אחוזי התאמה. כ-30% מהציבור טוענים שאף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד הנהגת המדינה.

הציבור מרוצה מניהול המלחמה של נתניהו

רוב הציבור מרוצה מניהול המלחמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מאז פרישת גנץ ואיזנקוט מהממשלה וסבור כי חיסולי הבכירים מקדמים את סיום המלחמה.

על פי נתוני הסקר, 69% מהציבור חושבים שחיסולי הבכירים מקדמים את סיום הלחימה. לעומתם, 21% מהציבור חושב שהחיסולים מעכבים את סיום המלחמה, 10% השיבו שאין להם דעה.

עוד עולה מהסקר, כי רוב קטן מהנשאלים מרוצים מניהול המלחמה של נתניהו לאחר פרישתם של גנץ ואייזנקוט. 36% מהנשאלים מרוצים מאוד, 17% השיבו שהם מרוצים, 31% השיבו שהם לא מרוצים, ו-16% השיבו שהם לא כל כך מרוצים.

שאלה נוספת הייתה: “כיצד ישראל צריכה להגיב לאיום של איראן לתקוף אותה?”

רוב משיבי הסקר ענו כי על ישראל להגיב ביוזמה של מכת מנע.

61% מבין משיבי הסקר ענו כי על ישראל ליזום מכת מנע על איראן. לעומת זאת, 35% מבין המשיבים ענו כי על ישראל לנהל מערכה מוגבלת ולשאוף להסדר מדיני. כמו כן, 4% בלבד השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

ומה ענו על השאלה:  “כמה זמן אתם מוכנים להתמודד עם המצב של המלחמה?”

תוצאות הסקר מראות כי רוב מוחלט מבין המשיבים טוענים כי הם יהיו מוכנים להתמודד עם מצב המלחמה ככל שיידרש.

64% מבין המשיבים על הסקר ענו כי יהיו מוכנים להתמודד עם מצב המלחמה “ככל שיידרש”. לעומת זאת, 22% השיבו כי אינם מוכנים להמשך המלחמה. 14% מבין משיבי הסקר ענו כי יהיו מוכנים להתמודד עם המלחמה עוד כמה שבועות או חודשים.