דובר צה”ל על הנייה: לא תקפנו אווירית באותו לילה במזרח התיכון

דובר צה"ל: "מלבד חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בלבנון, לא תקפנו אווירית באותו לילה בשום מקום במזרח התיכון" • על איומי איראן וחיזבאללה לנקום על החיסולים: "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף" • "אנחנו ערוכים ויש לנו שותפים שיתגברו את ההגנה ויעזרו לנו, אבל ההגנה לא הרמטית"
חיים טוויל
כ"ז תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 21:29

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי הגיב הערב (חמישי) לשאלות על מעורבות ישראלית בחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן.

על רקע הדיווח ב’ניו יורק טיימס’, לפיו הנייה נהרג בפיצוץ מטען שהוטמן בחדר שבו התארח במתחם של משמרות המהפכה והופעל מרחוק – הגרי הצהיר: “מלבד חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בלבנון, לא תקפנו אווירית באותו לילה בשום מקום במזרח התיכון”.

על רקע המתיחות הביטחונית והאיומים של איראן וחיזבאללה להגיב על החיסולים של הנייה ופואד שוכר, הגרי הדגיש: “אנחנו מקיימים הערכת מצב. אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. אנחנו עם האצבע על הדופק.

“אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לוודא ביטחון. אם תהיה התרעה – עליכם לפעול בהתאם להנחיות פיקוד הערף. אנחנו ערוכים ויש לנו שותפים שיתגברו את ההגנה ויעזרו לנו, אבל ההגנה לא הרמטית ולכן יש לשמור על ההנחיות. צה”ל ערוך לכל תרחיש”.

תת-אלוף הגרי הזכיר: “היום מציינים 300 ימים לתחילת המלחמה. מלחמה ארוכה, רב-זירתית, במהלכה לוחמי צה”ל ומפקדיו פועלים לילות כימים מסביב לשעון בכל הגזרות כדי להביא למציאות ביטחונית טובה יותר. גם הערב עומדים לנגד עינינו 115 חטופות וחטופים. רוצה לפנות למשפחותיהם – 300 ימים שהם יום אינסופי מאז 7 באוקטובר, של סבל, קושי ואי-ודאות שאיש לא יכול  להבין. המשימה העליונה שלנו להשיב את יקריכם מנחה אותה בכל קבלת החלטה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב בפיקוד העורף, על רקע ההסלמה הביטחונית. בתום הערכת המצב אמר נתניהו: “ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש – הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות