כך חוסל הנייה בטהרן: מטען הוחבא בתוך חדרו כחודשיים לפני הפיצוץ

חרדים 10
|
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 19:17
על פי הדיווח בניו יורק טיימס’, המטען הוטמן כבר לפני חודשיים במתחם שמנוהל ומוגן על ידי ‘משמרות המהפכה’  • גורמים רשמיים אמרו ליומון האמריקני:  המטען הופעל מרחוק ברגע שאומת כי היעד נמצא בחדר • בפיצוץ, שהרעיד את הבניין, חוסל גם שומר ראשו

לא עלה על טיל: ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה חוסל באמצעות  מטען חבלה שהוברח בחשאי לבית ההארחה בטהראן שבו שהה.

לפי דיווח היום (חמישי) בעיתון ‘ניו יורק טיימס’ – מפי שבעה גורמים, בהם בכיר אמריקני – הפצצה הוסתרה כבר לפני חודשיים בבית ההארחה, שמנוהל ומוגן על ידי ‘משמרות המהפכה’ ומהווה חלק ממתחם גדול המכונה ‘נשאת’, בשכונה יוקרתית בצפון הביכה האיראנית.

לפי חמישה בכירים במזרח התיכון ששוחחו עם העיתון, המטען הופעל מרחוק ברגע שאומת כי הנייה נמצא בחדר. בפיצוץ נהרג גם שומר ראשו.

מקורות איראנים אמרו כי הפיצוץ הרעיד את הבניין, ניפץ כמה חלונות וגרם לקריסה חלקית של החזית החיצונית בבניין. הדבר מגובה בצילום שפורסם הלילה מהמקום בו חוסל הנייה.

גורמים רשמיים באיראן וכן חמאס מאשימים את ישראל באחריות לחיסול הנייה, הערכה שאותה השמיעו גם כמה גורמים רשמיים בארצות הברית.

לפי הדיווח, המטען התפוצץ בסביבות השעה 02:00 בלילה של יום רביעי.

אנשי הצוות בבניין הגיעו יחד עם כוחות הצלה אל החדר שבו שהו הנייה ושומר ראשו. מותו של הנייה נקבע במקום, וכוחות ההצלה ניסו להציל את חייו של שומר הראש, אך לשווא.

מנהיג הג’יהאד האסלאמי זיאד נח’אלה שהה בחדר סמוך לחדרו של הנייה, אולם חדרו לא ניזוק באופן קשה – דבר שעשוי להצביע על התכנון והביצוע המדויקים של הפעולה.

גורמים רשמיים שצוטטו בכתבה אמרו כי זמן קצר אחרי המקרה, עודכן מפקד כוח קודס אסמעאיל קאאני  – והוא זה שהעיר את המנהיג העליון, האייתולה עלי חמינאי, כדי לעדכנו בחיסול שהשפיל את הכבוד האיראני.

ארבע שעות אחרי הפיצוץ פרסמו משמרות המהפכה הודעה על מותו של הנייה.

גורמים במזרח התיכון ציינו כי הנייה שהה כמה פעמים במקום בעת שהתארח באיראן.