נסראללה: “חכו לזעם” • נתניהו: נגבה מחיר כבד על כל תוקפנות

חסן נסראללה נאם בדאחייה בנאום ראשון אחרי חיסול פואד שוכר: "המלחמה עם ישראל נכנסה לשלב חדש" • איים על ישראל: "צחקתם קצת - אבל תבכו הרבה. חציתם קווים אדומים עם התוקפנות" • נתניהו בפיקוד העורף: "ישראל במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה"
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 18:36

חסן נסראללה נאם היום (חמישי) בדאחייה שבביירות – ואיים על ישראל, על רקע החיסול של רמטכ”ל חיזבאללה פואד שוכר בבירה הלבנונית, ואיסמאעיל הנייה בטהרן.

נסראללה פתח בהתייחסות לחיסול של מספר 2 שלו: “הפגיעה בבניין האזרחי המלא בתושבים בדאחיה הובילה ל-7 הרוגים ובהם ילדים. מה שקרה בדאחיה זו תוקפנות ולא חיסול – תקיפת מבנים אזרחיים, הרג אזרחים וחיסול פואד שוכר”.

על נפילת הטיל ורצח הילדים במג’דל שמס: “הכחשנו את אחריותנו למה שקרה במג’דל שמס, ויש לנו את האומץ להודות בכך – אם זו הייתה טעות מצידנו. החקירה הפנימית שלנו מבהירה שאין לנו שום קשר למה שקרה במג’דל שמס”.

נסראללה האשים כי טיל יירוט של ישראל הוא שהוביל למות הילדים.

הוא הוסיף: “לא הופתענו ולא נופתע מכל מחיר שנשלם במערכה הזו. כבר לא מדובר בחזיתות תמיכה – אנחנו נמצאים במלחמה פתוחה גדולה שנכנסת לשלב חדש בכל החזיתות: עזה, דרום לבנון, תימן, עיראק ואיראן”.

נסראללה המשיך ואיים: “הישראלים לא יודעים איזה קווים אדומים הם חצו, הם חושבים שאיראן תשתוק על חיסול הנייה בשטחה? על האויב לחכות לנקמה על כל הדם שנשפך. ההסלמה תלויה כעת בהתנהלות ובתגובה של ישראל”.

במסר לישראלים אמר נסראללה: “צחקתם קצת – אבל תבכו הרבה. חציתם קווים אדומים עם התוקפנות. חאג’ מחסן חינך פעילי חיזבאללה שנהרגו במערכה ורצה למות מות קדושים כפי שנהרגו אנשיו. התנקשות במפקדים לא משפיעה על ההתנגדות והניסיון מראה שהיא מתחזקת.

“אנחנו ממהרים למלא את החלל שנותר אחרי מות כל אחד ממנהיגינו, ויש לנו דור ג’יהאדיסטי מצוין. חיסול פואד שוכר יגביר את הנחישות והרצון שלנו ויגרום לנו לדבוק בבחירתנו ולהמשיך בדרכו”.

מזכ”ל חיזבאללה הוסיף כי התגובה על התקיפה בדאחיה וחיסול פואד שוכר היא עניין גמור. “על ישראל להמתין לתגובה שבהחלט תגיע. אמרתי שנכנסנו לשלב חדש במלחמה והלחץ בכל החזיתות לגרום להתנגדות להיכנע בעזה – לא יצליח. אנחנו מחפשים להשיב בתגובה אמיתית ולא תגובה בצורה. כשהאיראנים מדברים על חיסול הנייה, הם מתכוונים לפגיעה בביטחון הלאומי ובכבוד שלהם.

“ממחר בבוקר נשוב לפעול בצורה טבעית כחלק מחזית הלחימה, בלי קשר לתגובה על חיסולו של פואד”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה עד כה, יחד עם שר הפנים משה ארבל. השניים שמעו סקירה ממפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא ומראש רשות החירום הלאומית תא”ל (במיל’) יורם לרדו.

נתניהו אמר בתום הערכת המצב: “ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש – הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא”.

הוא הוסיף: “לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ”ל חיזבאללה מוחסן, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ”ל חמאס מוחמד דף. דף היה אחראי לטבח הנורא של השבעה באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחד של ישראל במשך שנים.

“החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו – מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות