דובר צה”ל גיבה פעיל מרכזי מ’אחים לנשק’, עורר סערה ופרסם התקפלות

דובר צה"ל חזר בו לאחר הסערה: מבהיר כי שירות המילואים של סא"ל במיל' רון שרף, ממבוילי 'אחים לנשק', ייבחן על ידי מפקדיו באמ"ן • השר עמיחי שיקלי: "אסור להשלים עם סרבנות פוליטית משום צד ומשום סיבה" • ח"כ אלמוג כהן: "מברך את דו"צ על בחינה מחודשת של שירותו של הסרבן"
אבי כץ ואריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 12:31

דובר צה”ל, תת אלוף דניאל הגרי, נאלץ לחזור בו היום (חמישי) מהודעת התמיכה בסא”ל מיל’ רון שרף, ממובילי תנועת המחאה ‘אחים לנשק’, שהצהיר בעבר כי לא יתייצב לשירות בשל הרפורמה המשפטית – ושחשף אתמול כי הוא עדיין משמש בתפקיד הרגיש של מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות.

בדובר צה”ל הסבירו, כי לא הכירו את התבטאויותיו של שרף על אי התייצבות. “בעקבות ציטוטים שעלו בפרסומים על דברים שאמר שרף בנוגע לשירות מילואים בצה”ל, נושא שירותו במילואים ייבחן על ידי מפקדיו באמ”ן”.

הפרשן הפוליטי  עמית סגל הגיב על ההתפתחות: “צה״ל נאלץ להתקפל. ‘דובר צה״ל מוסר כי בעקבות ציטוטים שעלו בפרסומים על דברים שאמר סא״ל במיל׳ רון שרף בנוגע לשירות מילואים בצה״ל, נושא שירותו במילואים ייבחן על ידי מפקדיו באמ״ן’.

סגל הזכיר: “הציטוטים המדוברים היו קריאה לסרבנות המונית ביחידות הצבא השונות וקביעה שלא יגיע לשרת גם אם חיזבאללה יפתח במלחמה”.

השר עמיחי שיקלי הגיב: “אסור להשלים עם סרבנות פוליטית משום צד ומשום סיבה, יש לנו צבא אחד מדהים ויקר, ומחובתנו, חובת כולנו, לשמור אותו מחוץ לפוליטיקה, זה חייב להיות קו שחור בוהק”.

חבר הכנסת אלמוג כהן הגיב: “אני מברך את דו”צ על בחינה מחודשת של שירותו של הסרבן רון שרף. ראוי כי כלל חיילי צה”ל בסדיר קבע ומילואים יהיו חפים מכל מגע פוליטי. וודאי ובוודאי שלא למיין מלשבי”ם מלאי מרץ ומורל להגן על מדינת-ישראל. בטח לאחר שהוביל תנועה הרסנית לביטחון מדינת ישראל, אשר פגעה בחוסנה של החברה הישראלית ופגיעה אנושה וישירה בבטחון המדינה”.

תגובת דובר צה”ל מגיעה לאחר שאמש, בתגובה לפנייה של ערוץ 7, בחרו בדובר צה”ל לשבח את שירות המילואים של שרף שבימי הרפורמה המשפטית קרא ותמך באי התייצבות ואף הצהיר כי לא יתייצב אם תפרוץ מלחמה.

בצה”ל בחרו שלא להתייחס לחלקו במחאות והתמיכה באי התייצבות  – ומסרו אמש: “סא”ל (מיל’) רון שרף הינו משרת מילואים עתיר זכויות כפי שבא לידי ביטוי לאורך שירותו בסדיר ובמילואים וכן במלחמת חרבות ברזל. סא”ל (מיל’) שרף, ממשיך להתייצב לשירות מילואים כאשר מזומן אליהם בהתאם לצרכי המלחמה”.

התגובה עוררה סערה ובמערכת הפוליטית ובתקשורת תקפו את החלטת דובר צה”ל לגבות את מי שתמך לכאורה בסרבנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות