צה״ל מודיע רשמית: מידע מבוסס קובע סופית – מוחמד דף חוסל

לאחר בדיקה מודיעינית: צה"ל ושב"כ מאשרים רשמית כי מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית ומספר שתיים בחמאס, חוסל בתקיפה ישראלית בחאן יונס • גלנט: "חיסולו של רב המרצחים מוחמד דף - 'בן לאדן של עזה' - הוא צעד גדול בדרך למיגור החמאס כארגון צבאי ושלטוני, חמאס בפירוק"
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 11:31

מידע מבוסס שהגיע לצה”ל הבוקר (חמישי) קבע סופית כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף – חוסל.

בשעות האחרונות התקבל המידע המודיעיני הוודאי, שמאפשר להכריז סופית חיסולו על מוחמד דף. עד כה, במשך קרוב לשלושה שבועות, העדיפו בצה״ל ובשב״כ להמתין למידע הוודאי, על אף שהיו הערכות בסבירות גבוהה מאוד שהוא אכן חוסל – והערכות אלה הלכו והתחזקו עם הזמן.

בהודעה מודיעים צה”ל ושב”כ, כי בפעילות משותפת של צה״ל ושב”כ בתאריך ה-13 ביולי 2024, מטוסי קרב תקפו במרחב ח’אן יונס – וכעת, לאחר בדיקה מודיעינית, ניתן לאשר כי בתקיפה חוסל מחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית ומספר שתיים בארגון הטרור חמאס בעזה, אשר תכנן והוציא לפועל את הטבח הרצחני בשבעה באוקטובר.

מטוסי חיל האוויר תקפו באופן ממוקד מתחם בו על פי מודיעין מדויק של אמ”ן ושב”כ הסתתרו דף וראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח’אן יונס, אשר חיסולו אומת לפני מספר שבועות.

יחד איתם חוסלו מחבלים נוספים.

בשנים האחרונות, דף הכווין, תכנן וביצע מתווי טרור רבים נגד מדינת ישראל. דף פעל בצמוד עם מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ובמהלך המלחמה ניהל את פעילות הטרור של חמאס ברצועת עזה, תוך הורדת פקודות והנחיות לבכירי הזרוע הצבאית של הארגון.

דף הצטרף לארגון הטרור חמאס במהלך האינתיפאדה הראשונה, תכנן והכווין פיגועים רבים, ותרם להתעצמות הארגון ביהודה ושומרון ופיגועי התאבדות בעורף ישראל.

שר הביטחון גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: “חיסולו של רב המרצחים מוחמד דף – ‘בן לאדן של עזה’ – הוא צעד גדול בדרך למיגור החמאס כארגון צבאי ושלטוני, ולהשגת מטרות המלחמה שהצבנו.

“הפעולה האיכותית והמדויקת בה חוסל התאפשרה שיתוף הפעולה המיטבי בין צה”ל לשב”כ והעומדים בראשם. תוצאות הפעולה מבהירות שהחמאס הוא ארגון בפירוק, וכי על המחבלים לבחור בין כניעה למוות. מערכת הביטחון תרדוף את מחבלי החמאס – ממתכנני הטבח ועד למבצעיו, ולא תשקוט עד להשלמת המשימה”.

גלנט מסמן איקס
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות