בתקשורת הטורקית חשפו: המחסל של הנייה – סוכן מוסד “עמית נקש”

משחקי המילים בעברית שוב הפילו בפח: מאז החיסול של איסמאעיל הנייה דווחו בטורקיה כי מי שביצע את החיסול הוא מתנקש בשם "עמית נקש" חלק מאתרי החדשות כבר גילו הפאדיחה - ומחקו את "החשיפה"
אבי כץ
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 12:18

שוב זה קורה להם: כלי תקשורת מובילים בטורקיה נפלו בפח של משחק מילים עברי – וחשפו כי מי שעומד מאחורי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן – הוא לא אחר מאשר סוכן מוסד ישראלי, אל”מ עמית נקש.

בשעות שחלפו מאז הפעולה החשאית של “עמית נקש”, חלק מאותם כלי תקשורת טורקיים הבינו את  הפאדיחה ומחקו את הידיעה – אך כמה מתוכם עדיין מדווחים על “החשיפה”.

העיתון Akdeniz Gerçek הגדיל ופרסם כתבת פרופיל אודות עמית נקש: “לפי מידע ממקורות זרים, מי המתנקש שרצח את איסמעיל הנייה זוהה כ’עמית נקש’. אז מיהו סוכן המוסד עמית נקש? עמית נקש הוא אחד מהסוכנים המנוסים של המוסד, שירות הביון החשאי של ישראל.

“נקש, ששירת כקצין ביחידת מודיעין חשאית בצבא ההגנה לישראל, הצטרף מאוחר יותר למוסד והשתתף במבצעים בדרגים גבוהים. עמית נקש, המתמחה בפעולות חיסול ומודיעין, מילא תפקידים קריטיים במבצעים שונים נגד מטרות שישראל רואה בהן אויבים. ידוע כי נקש הוא אזרח ישראלי ומשרת שנים רבות בכוחות הביטחון הישראליים”.

בחודש מאי האחרון נרשמה מבוכה לערוץ החדשות בצרפתית של רשת I24NEWS, כאשר אחד הפרשנים ציטט בשידור חי דיווח שפורסם במספר ערוצי טלגרם בערבית ובו נאמר כי “סוכן המוסד ‘אלי קופטר’ שימש טייס המסוק של נשיא איראן אבראהים ראיסי באירוע ההתרסקות בו מצא את מותו”.

הערוץ פרסם התנצלות: “אנו מצרים על הטעות שקרתה בשידור חי ומתנצלים בפני הצופים. נלמד מהאירוע ונעשה כל שניתן על מנת שטעויות מסוג זה לא יקרו שנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות