דובר צה”ל שיבח את השירות של איש ‘אחים לנשק’ – ועורר סערה

דובר צה"ל בחר לשבח את השירות של אחד ממובילי 'אחים לנשק', והתעלם מתמיכתו בימי הרפורמה באי התייצבות במלחמה • השר עמיחי שיקלי: "התגובה הזו היא חרפה. ככה אי אפשר לנהל צבא" • עמית סגל: "מה אמור לחשוב נער מעלי שמגיע למיונים ופוגש את הממיין שצרח באקסטזה?"
חרדים 10
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 11:03

התגובה של דובר צה”ל לערוץ 7 על שירות המילואים של סא”ל מיל’ רון שרף, ממובילי תנועת המחאה ‘אחים לנשק’, שהצהיר בעבר כי לא יתייצב לשירות בשל הרפורמה המשפטית – מעוררת סערה ברשת.

שרף, ממובילי המחאות נגד הממשלה והקריאות לאי התייצבות בצה”ל, חשף אתמול בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת, כי הוא עדיין משמש בתפקיד מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות – שלדג וסיירת מטכ”ל.

בדובר צה”ל בחרו שלא להתייחס לחלקו במחאות והתמיכה באי התייצבות – ומסרו לערוץ 7: “סא”ל (מיל’) רון שרף הינו משרת מילואים עתיר זכויות כפי שבא לידי ביטוי לאורך שירותו בסדיר ובמילואים וכן במלחמת חרבות ברזל. סא”ל (מיל’) שרף, ממשיך להתייצב לשירות מילואים כאשר מזומן אליהם בהתאם לצרכי המלחמה”.

השר עמיחי שיקלי הגיב: “קראתי כמה וכמה פעמים לוודא שאני מבין נכון. התגובה הזו היא חרפה, אין מילה אחרת. ולצערנו על החרפה הזו חתום גם הרמטכ”ל הרצי הלוי. אם אין יכולת להשמיע עמדה ברורה נגד סרבנות פוליטית, או ליתר דיוק יש – אבל רק כשנוח, הרי שזה חלק משמעותי מהבעיה. ככה אי אפשר לנהל צבא”.

חבר הכנסת אלמוג כהן הגיב: “אני מזועזע עד עמקי נשמתי, מלקיחת הצד של דו”צ ביחד עם הסרבן הבזוי והשפל רון שרף. אשר הכריז בקולו כי הוא ושותפיו לפשע פגעו בצבא תוך אמירת שמות יחידות מבצעיות ואף הגדיל ואמר כי לא יתייצב לדגל עת פרוץ מלחמה”.

הוא הוסיף: “דו”צ מוכיח מעל לכל ספק סביר כי יחסי ההגמוניה נשמרים במימד צר של פוליטיקה זולה והרסנית אשר שוחטת את כל מה שקדוש בחברה הישראלית, ומתדלקת את אויבנו לבצע בילדנו ונשותינו את זממם. אני קורא לכולם להשאיר את הצבא וביטחון המדינה מחוץ לשיח. נוכחנו לראות את ההרס והחורבן שמגיע כאשר שוחטים פרות קדושות, ואת המוטיבציה של אויבנו להדהד את דברי הסרבנים. כשהבכיר שבהם רב-המרצחים איסמעיל הנייה שרק לאחרונה נפרד מהעולם ציטט את מעשיהם בנאומו”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: “תגובה לא פחות ממדהימה של דובר צה״ל כדי להגן על אחד מגדולי מעודדי הסרבנות, מה שהרמטכ״ל עצמו הגדיר היום לפני שנה ‘סכנה מיידית לבטחון המדינה’. מה אמור לחשוב נער מעלי שמגיע למיונים ופוגש את הממיין שצרח אשתקד באקסטזה את שמות היחידות של הסרבנים והודיע שלא יגיע גם אם חיזבאללה יתקוף?”

סגל הוסיף: “מאחורי הקלעים – כשהחלה המלחמה חזר שרף לתפקיד. לוחמי מילואים בסיירת פנו למפקדם והודיעו שלא יסכימו שמארגן הסרבנות יפקד על המיונים. שרף לא שובץ מאז לפקד עליהם אך הוא ממשיך בתפקיד אחר כממיין”.

איש התקשורת יקי אדמקר הגיב: “תקראו את התגובה של דובר צה”ל על רון שרף מאחים לנשק. שפשפו עיניים וקראו שוב. מילה לא על הסרבנות. אם אתה בצד הנכון – שימוש פוליטי בצה”ל אפילו ראוי להערכה”.

בארגון ‘תורת לחימה’ הגיבו להודעת דובר צה”ל: “דניאל הגרי הוא דובר הסרבנים”. גולש אחר כתב: “ביזיון”.

אחד הגולשים כתב: “דניאל הגרי מודיע כי מותר לסרב, מותר למרוד, מותר לבגוד, לא יעשו לך כלום. אין חוקים במדינה הזאת, זו מדינה של ג’ונגל כל דאלים גבר”.

סא”ל במיל’ רון שרף חשף אתמול,  במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת,  כי הוא עדיין כיום משמש כמפקד על המיונים ביחידות המיוחדות.

“אני סגן אלוף במיל’ בסיירת מטכ”ל”, אמר שרף. “משרת 34 שנים בסדיר, קבע ומילואים. ב-15 שנים האחרונות מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות”.

מנכ”ל ארגון ‘תורת לחימה’, הרב אביעד גדות, שהשתתף בדיון – שאל: “עדיין?”

שרף הגיב : “כן”.

חברת הכנסת טלי גוטליב שאלה: “אחרי שקראת לסרבנות?”.

שרף הגיב: “לא קראתי לסרבנות”.

הפרשן עמית סגל הגיב אתמול לתיעוד מערוץ כנסת: “שרף לא אומר אמת פעמיים. 1. כל המדינה ראתה אותו מסית לסרבנות וצועק באקסטזה ‘גולני!! גולני!!’ בהקריאו את רשימת היחידות מהן הגיעו סרבנים. 2. הוא אינו מפקד יותר על מיונים בסיירת מטכ״ל. העובדה שהוא עוד בתפקיד אחר, זוטר יותר, היא לכשעצמה בושה לסיירת מטכ״ל”.

הפרשן הוסיף: “החדשות המעודדות הן שבניגוד לאשתקד, שרף וחבריו לא מתגאים בסרבנות אלא משקרים שלא היו חלק ממנה. התקדמנו”.

שרף התגאה בתקופת ‘הרפורמה המשפטית’ בחתימתו על הפסקת ההתנדבות בצה”ל בשל החקיקה והצהיר כי גם במקרה של מלחמה לא יתייצב.

יצוין, כי שרף נעצר במהלך המחאה של ‘אחים לנשק’ בכניסה למשרדי ‘פורום קהלת’. המפגינים חסמו בשקי חול את הכניסה למשרדים.

השר עמיחי שיקלי פנה אמש במכתב לשר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי בנושא. “כבוד הרמטכ”ל, האם הגיוני שקצין שהתבטא בצורה כזאת יהיה זה הפוסק מי ראוי ומי לא ראוי לשרת ביחידה הקצה של צה”ל? האם קצין שפעל כך יכול לעצב את דור העתיד של שלדג וסיירת מטכ”ל?”, תהה שיקלי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות