הותקף באלימות בידי ערבי – ותובע פיצוי של 150 אלף ש”ח

חיים טוויל
|
כ"ו תמוז התשפ"ד / 01.08.2024 10:35
לפני כשני וחצי הותקף יהודי תושב הצפון בידי ערבי בעת נסיעה בכביש: הערבי חסם את רכבו והיכה אותו בפניו • התוקף נעצר, הורשע ונגזרו עליו שבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי • כעת תובע היהודי פיצוי מהתוקף בסך 150,000  שקלים  • פרקליטו: “נפעיל את כל הכלים שברשותנו”

עו”ד חיים בלייכר מחוננו הגיש תביעה בסך 150,000 שקלים לבית המשפט השלום בנוף הגליל, בשמו של יהודי אשר הותקף לפני כשנה וחצי בידי ערבי בעת נסיעה בצפון הארץ.

הערבי חסם את רכבו של היהודי והיכה אותו בפניו. התוקף נעצר, הורשע בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממש, היזק לרכוש במזיד, ועצירה המפריעה לתנועה ונגזרו עליו שבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי בסך 10,000 שקלים לנפגע העבירה.

לאחר הרשעתו של התוקף, הוגשה נגדו התביעה בהליך אזרחי.

בכתב התביעה מתאר עו”ד בלייכר כיצד הותקף היהודי ללא כל סיבה: “בתאריך 24.4.23 נהג התובע ברכב על כביש 754 בכפר כנא, לכיוון כללי טבריה, בסמוך תחנת דלק פז. התובע נהג בכביש בעל נתיב אחד, שהתרחב לשני נתיבים. התובע עלה על הנתיב הימני וחלף במקביל לרכב מסוג טויוטה קורולה בצבע כסף, בו נהג הנתבע. לאחר שרכבו של התובע חלף מימין רכבו של הנתבע, בלם הנתבע ועצר את רכבו באמצע הכביש, באופן שחסם את נתיב נסיעתם של הרכבים שנסעו מאחור.

“הנתבע יצא מרכבו לכיוון רכבו של התובע, שעצר אף הוא את רכבו בנתיב הימני. הנתבע נצמד לרכבו של התובע וניסה לפתוח את דלת רכב הנהג התובע. התובע סגר את דלת הרכב בכדי לחסום את הנתבע.

“בהמשך לכך, חבט הנתבע במכות אגרוף בפניו ובפלג גופו העליון של התובע, בעוד התובע יושב ברכבו ומנסה להתגונן, אך הנתבע לא חדל ממעשיו. בעקבות מעשיו של הנתבע, ניגר דם מאפו של התובע והוא פונה באמבולנס לטיפול רפואי בבית חולים פורייה, שם טופל ושוחרר לביתו. לאחר מספר שעות, שב התובע לבית חולים בעקבות החמרת כאבי הראש וכן הקאות”.

עו”ד בלייכר: “אנו נתקלים כל העת בתופעה של אלימות ללא כל סיבה מצד בני מיעוטים כלפי יהודים. פעם זה בכביש, פעם בכניסה לבילוי, ופעם בקיאקים בירדן, כאילו ביטחונם האישי של אזרחי ישראל זהו דבר הנתון למרמס, לא עוד. אנו נעשה מאמץ להפעיל את כל הכלים ברשותנו כדי למצות את הדין נגד אותם פורעים אלימים ונפעל שישלמו על מעשיהם מחיר כבד. אנו מצפים שגם בדין הפלילי הענישה תוחמר עד כדי יצירת הרתעה אמיתית”.