מעצרו של החסיד ויז’ניץ הנאשם במגע עם סוכן זר • פרטים חדשים

אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ בן 22 מבית שמש, נאשם בביצוע משימות של מפעילים איראניים • בדיון שנערך היום הסביר סנגורו: "לא חשב לרגע שמנסים לפגוע בביטחון המדינה" • נציג הפרקליטות: "הוצג כתמים. בטלגרם הוא מבין יותר ממני, היה חבר במעל 500 קבוצות"
חרדים 10
כ"ו תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 23:47

בבית משפט המחוזי ירושלים התקיים היום (רביעי) דיון בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים של אלימלך שטרן, חסיד ויז’ניץ תושב בית שמש בן 22, הנאשם במגע עם סוכן זר.

זאת, לאחר שגויס על ידי גורמי מודיעין מאיראן לביצוע משימות שונות בישראל.

לפי דיווח של שלומי הלר באתר ‘וואלה’, סנגורו – עו”ד עקיבא מאיר, טען לשחרורו בתנאים מגבילים והציג שורה של הוכחות לחוסר מודעותו של שטרן כי מדובר בקשר עם סוכן זר.

מנגד, בפרקליטות התנגדו והציגו הוכחות כי ידע וחשד שמדובר בקשר עם גורמים עוינים, ולמרות זאת המשיך את הקשר – עד למעצרו בידי השב”כ.

לפי הדיווח ב’וואלה’, הסנגור קבל בתחילה על תנאי מעצרו  של שטרן.  מאחר שהוא מסווג כ’עצור ביטחוני’, הוא הוחזק בחודש האחרון בכלא שאטה בו מחוזקים אסירים ביטחוניים ופליליים בכירים.

“המדובר בבחור צעיר חרדי, חסיד ויזניץ, נעדר לחלוטין עבר פלילי”, טען הסנגור. “הנאשם, שמעולם לא למד לימודי ליבה, משולל הבנה בסיסית, עד כדי כך שאינו יודע את שמות החודשים הלועזיים ומפרט את המועדים בחודשים עבריים בלבד. לשאלת החוקר, מציין הנאשם כי אין לו מושג בגיאוגרפיה ושהוא לא ידע כי טורונטו זהו מקום שונה מאנגליה. כיום הוא יודע שזו מדינה שונה.

“הנאשם תיאר בחקירתו הראשונה כי רכש לראשונה טלפון חכם במהלך חודש אלול תשפ”ג ולא הכיר בנוכלויות או בעקיצות. הקשר בין הנאשם ל”אנה” (-הסוכן האיראני) היה קצר ביותר והוא החל במהלך חודש מאי 2024, כש”אנה” הציגה עצמה כמי שמתגוררת בטורונטו ומתגמלת יפה על קמפיין תאונות דרכים, וביקשה ממנו לפרסם מודעות תמורת תשלום. במועדים הרלוונטיים, לנאשם חוב בבנק והוא נצרך לכספים”.

הנאשם ציין, כי סבר שהיא מחו”ל או מהשמאל האנרכיסטי אשר רוצה לעשות בלאגן בישראל. גם יתר המשימות, כמו הטמנת הכספים או משלוח הבובה, לא עוררו חשד למניע ביטחוני, הגם כי  נחזו למשונות. אין בכך לעלות חשד כי המדובר במגע עם סוכן זר. בכל הנוגע להצתת היער, חשדו של הנאשם היה שזהו מעשה עברייני.

כך, לדוגמא, מציין הנאשם בתכתובת עם י’ ביחס להצתת היער: “אני יורד מזה אחי. אני לא עבריין. עד כה כל המשימות היו חוקיות. אולי מסתורי אבל חוקי. תמיד אהיה ככה בעזרת ה’. זה בשורש שלי. לא מוכר את העקרונות שלי על שום כסף”.

הסנגור התייחס לחקירות של שטרן  בשב”כ ולהתכתבויות עם שותפיו למשימות השונות שהוטלו עליו, כאשר התעורר חשדו נגד המפעילה “אנה”.

“בזמן אמת הצטייר לו שזה ארגוני שמאל. הוא מצהיר כי לא הבנתי ש’אנה’ רוצה לפגוע בביטחון המדינה במובן של חמאס, אלא במובן לפגוע בממשלה, לא חשב לרגע שהיא מופעלת בידי מדינה. המקרה הזה איפס את הבנאדם, תראו את עדינות שלו, את האיכותיות שבו”.

לפי הדיווח ב’וואלה’, בפרקליטות התנגדו לשחרור של שטרן והציגו מנגד פרטים מתיק החקירה – “שמש פרסית”, ובו מאות התכתבויות והתייחסו למודעותו של שטרן למעשיו.

נציג הפרקליטות אמר: “המשיב הוצג כמי שעל גבול הבועה המנותקת, נורא תמים. בטלגרם הוא מבין יותר ממני, היה חבר במעל 500 קבוצות טלגרם, ‘אנה’ מציעה לו אימון שנועד למרגלים, התשובה שלו הייתה: ‘אני מתרגש, אחשוב על זה יום ונדבר'”.

בסיום הדיון הודיעה שופטת המחוזי ענת זינגר, כי תעביר את החלטתה בנושא בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות