“יכול לעצב את דור העתיד?”: שיקלי דורש לפעול נגד בכיר ‘אחים לנשק’

שר התפוצות פנה לשר הביטחון, הרמטכ"ל ויו"ר ועדת חוץ ובטחון לאחר שנחשף כי סא"ל מיל' רון שרף מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות שלדג וסיירת מטכ"ל - למרות פעילותו במחאה נגד הממשלה • "הגיוני שקצין שהתבטא בצורה כזאת יהיה זה הפוסק מי ראוי ומי לא ראוי לשרת?"
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 22:10

השר עמיחי שיקלי פנה הערב (רביעי) במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ”ל הרצי הלוי  ויו”ר ועדת חוץ ובטחון ח”כ יולי אדלשטיין, בעקבות החשיפה לפיה סא”ל מיל’ רון שרף, מראשי ‘אחים לנשק’ וממובילי המחאה נגד הממשלה, ממשיך לפקד על מיונים ליחידות מיוחדות.

“כבוד הרמטכ”ל, האם הגיוני שקצין שהתבטא בצורה כזאת יהיה זה הפוסק מי ראוי ומי לא ראוי לשרת ביחידה הקצה של צה”ל? האם קצין שפעל כך יכול לעצב את דור העתיד של שלדג וסיירת מטכ”ל?”, תהה שיקלי.

הוא הוסיף:  “אני, כמי ששירת בצה”ל בסדיר ובמילואים ביחידות קרביות וכשליח ציבור, דורש ממך להביא לתיקון המעוות ולנקוט לכל הפחות בצעדים המשמעותיים המינימליים למול מי שהובילו סרבנות קולקטיבית פוליטית בשורות צה”ל.

“כבוד שר הביטחון, כלוחם וכמפקד עתיר ניסיון, אני משוכנע שאתה ער לחומרת הדברים וכשליח ציבור אני בטוח שאתה מבין גם את ההשלכות המזיקות למעמדו של צה”ל בקרב אזרחי ישראל, ולמעמדן של אותן יחידות בהן בלטה תופעת הסרבנות הקולקטיבית.

“אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה שגם בסערת המלחמה תדע לתת את ההנחיות שיבטיחו שמי שידם הייתה במעל לא יוסיפו לחנך ולהוביל אחריהם אנשים בצבא ההגנה לישראל. בצה”ל לא יכולים לפקד מי שעשו תורם קרדום לחפור בה, מי שעשו את שירותם הצבאי למכשיר פוליטי ומי שהיו מוכנים לפגוע ביודעין בכשירות צה”ל ובביטחון ישראל”.

סא”ל במיל’ רון שרף, ממובילי תנועת המחאה ‘אחים לנשק’, חשף היום  במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת,  כי הוא עדיין כיום משמש כמפקד על המיונים ביחידות המיוחדות.

“אני סגן אלוף במיל’ בסיירת מטכ”ל”, פתח שרף את דבריו – והוסיף: “משרת 34 שנים בסדיר, קבע ומילואים. ב-15 שנים האחרונות מפקד על המיונים ביחידות המיוחדות”.

מנכ”ל ארגון ‘תורת לחימה’, הרב אביעד גדות שהשתתף בדיון – שאל: “עדיין?”

שרף הגיב : “כן”.

חברת הכנסת טלי גוטליב שאלה: “אחרי שקראת לסרבנות?”.

שרף הגיב: “לא קראתי לסרבנות”.

הפרשן עמית סגל הגיב לתיעוד: “שרף לא אומר אמת פעמיים. 1. כל המדינה ראתה אותו מסית לסרבנות וצועק באקסטזה ״גולני!! גולני!!״ בהקריאו את רשימת היחידות מהן הגיעו סרבנים. 2. הוא אינו מפקד יותר על מיונים בסיירת מטכ״ל. העובדה שהוא עוד בתפקיד אחר, זוטר יותר, היא לכשעצמה בושה לסיירת מטכ״ל”.

הפרשן הוסיף: “החדשות המעודדות הן שבניגוד לאשתקד, שרף וחבריו לא מתגאים בסרבנות אלא משקרים שלא היו חלק ממנה. התקדמנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות