“מנהיג הג’יהאד הגדול” • חיזבאללה מאשר: פואד שוכר חוסל בלב ביירות

יממה אחרי החיסול שהרעיד את המזרח התיכון: חיזבאללה אישר רשמית את מותו של פואד שוכר - 'רמטכ"ל' ארגון הטרור • בהודעת הארגון הוא מכונה "המפקד הג'יהאדי הגדול" - והוא המחוסל הראשון בשורות חיזבאללה שמקבל תואר כזה
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 20:56

יממה אחרי: חיזבאללה הודיע הערב (רביעי) באופן רשמי כי רמטכ”ל חיזבאללה, המפקד הצבאי הבכיר ביותר, ראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור פואד שוכר – חוסל בתקיפה הישראלית אמש ברובע הדאחיה שבביירות.

זאת, אחרי שבסוכנות הידיעות רויטרס דווח מוקדם יותר היום, כי שני מקורות ביטחוניים אישרו שגופתו אותרה בהריסות הבניין שהופצץ מהאוויר.

בכרזת האבל שפרסם ארגון הטרור שוכר זכה לתואר “המפקד הג’יהאדי הגדול” – הראשון מבין מפקדי חיזבאללה שחוסלו שמכונה כך.

בהצהרת חיזבאללה נכתב: “מות הקדושים שלו ידחוף את לוחמי הג׳יהאד להתקדם בנחישות ובאומץ – לשימור ההישגים וכדי להשיג את המטרות שהמפקד הגדול שאף אליהן”.

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ישא מחר נאום במהלכו, לפי הודעת הארגון, הוא יצהיר על צעדיו בתגובה לחיסול מספר 2 שלו.

חסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985 – לפני כ-40 שנה, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון.

במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ”ר בנימין אברהם, סמ”ר עדי אביטן וסמ”ר עומר סואעד הי”ד, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.

הוא גם לקח חלק בביצוע התקיפה נגד כוחות המארינס בביירות ב-23 באוקטובר 1983 שגרמה להרג של 241 חיילי צבא ארה”ב. הוא נכלל ברשימת המבוקשים של מחלקת המדינה האמריקנית, שהציעה 5 מיליון דולר למוסר המידע שיסייע להעמדתו לדין.

פואד שוכר נולד ב-1962 בכפר א-נאבי שית שבמחוז בעלבכ שבלבנון, אותו כפר שבו נולד מזכ”ל חיזבאללה הקודם, עבאס מוסאווי, שחוסל גם הוא בתקיפה ישראלית.

שוכר שימש כמפקד פרויקט דיוק הטילים בארגון ובשנת 2016, כך על פי דיווחים, הוא החליף את מוסטפא בדר א-דין, מפקד מרכזי בחיזבאללה שנהרג בפיצוץ בנמל ביירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות