נתניהו: הנחתנו מכות מחץ על חיזבאללה, חמאס והחות’ים • צפו

אריה ריבקינד
|
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 20:27
ראש הממשלה קיבל אחריות על החיסול המהדהד בביירות – אך לא לחיסול של אסמאעיל הנייה בלב טהרן • “בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחת מאויבנו” • “לו נכנענו לדרישות לסיום המלחמה לא היינו משתלטים על פילדלפי, מחסלים את בכירי חמאס ומתקרבים למתווה של עסקה”

על רקע שני החיסולים הדרמטיים ביממה האחרונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה במהלכה התייחס לחיסול רמטכ”ל חיזבאללה פואד שוכר.

“מאז תחילת המלחמה הבהרתי שאנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. זאת מלחמת קיום מול טבעת חנק של צבאות טרור וטילים שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. בנאומי בקונגרס ציינתי 3 זרועות של ציר הרשע: חמאס, חות’ים וחיזבאללה. בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחד מהם”.

על החיסולים אמר: “לפני שלושה שבועות תקפנו את רמטכ”ל חמאס מוחמד דף, לפני שבועיים את החות’ים באחת ההתקפות הרחוקות ביותר של חיל האוויר, ואתמול תקפנו את רמטכ”ל חיזבאללה המכונה מוחסן”, אמר נתניהו.  אני מבקש להעביר הערכה עמוקה לצה”ל ולשב”כ על ביצוע מדויק בשלוש חזיתות שונות”.

הוא נמנע מלהזכיר את חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בטהרן.

“בתקיפה אתמול חיסלנו את סגנו של נסראללה, היה אחראי למתקפה הרצחנית במג׳דל שמס, היה אחראי למתקפה הבלתי פוסקת על תושבי הצפון ב-9 חודשי המלחמה, ואחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם. סגרנו חשבון עם מוחסיין ונסגור חשבון עם כל מי שטובח באזרחינו”, הוסיף ראש הממשלה.

הוא הזכיר: “שוכר היה מעורב ברצח מאות חיילים אמריקנים ועשרות חיילים צרפתים. היה גורם מרכזי בקשר בין חיזבאללה לאיראן. לפני ימים אחדים בביקורי במגדל שמס ראיתי את עומק היגון של המשפחות. אמרתי להם אחים אנחנו – יש ברית חיים והיא מתהדקת בימי יגון ואבל. רצח הילדים החפים מפשע התווסף לסבל הבלתי פוסק של תושבי הצפון שהוגלו מבתיהם וסבלו פגיעות קשות ביישוביהם. סגרנו חשבון עם שוכר ונסגור חשבון בכל מי שפוגע בנו, כל מי שפוגע במדינתנו – דמו בראשו”.

נתניהו פנה לאזרחי ישראל: “ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בביירות ישנם איומים מכל עבר. אנו ערוכים לכל תרחיש ונעמוד מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד על כל תוקפנות נגדה מכל זירה שהיא”.

הוא הדגיש: “כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהיא תארך זמן ותדרוש אורך רוח”.

ראש הממשלה הוסיף: “לא נכנעתי לקולות לסיים את המלחמה, לו הייתי נכנע לא היינו מחסלים את הבכירים בחמאס, משתלטים על ציר פילדלפי ולא היינו יוצרים את התנאים שמקרבים אותנו למתווה שגם יחזיר את חטופיינו וגם יאפשר לנו להשיג את כל מטרות המלחמה”.