שומר ראש הדליף מידע וטיל Spike חיסל את הנייה במיטה

כלי תקשורת באיראן מדווחים כי אחד משומרי ראשו של אסמאעיל הנייה הדליף את מיקומו בבית הארחה בצפון טהרן • בניגוד לטענת האיראנים: ניתוח המידע מוכיח שטיל החיסול לא נורה מ"מדינה שלישית" • בעבר כבר התרחשו מבצעי חיסול נגד יעדים איראניים, באמצעות חוליות מתוך איראן
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 15:37

האם אחד משומרי הראש של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה  הוא שנתן ‘טיפ’ למתנקשים שחיסלו אותו הלילה בטהרן?

על פי דיווח היום (רביעי) בכלי תקשורת באיראן, טיל Spike קצר – מעין מל”ט קטן מתאבד – נורה לעבר חדר השינה שלו בצפון טהרן מאדמת איראן. לפי הדיווח, באיראן חושדים כי ייתכן שאחד ממאבטחיו של הנייה ‘סייעו’ בחיסול, כאשר הדליף את מיקומו בבית הארחה  הרשמי של משמרות המהפכה בשכונת שמראן בצפון הבירה האיראנית.

רשת סקיי ניוז בערבית מצטטת מקורות איראניים, כי החדר שבו שהה איסמאעיל הנייה הותקף על ידי טיל ששוגר ממבנה סמוך.

הנייה הגיע לטהרן כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן החדש, שהתקיים אתמול. בשעה 1:45 לפנות בוקר, תושבים בצפון העיר העשיר דיווחו בהלם על קול פיצוץ עז. תוך כארבע שעות, הרשויות האיראניות אישרו כי מנהיג הלשכה המדינית של חמאס הפלשתיני שהיה בביקור, חוסל.

בהודעה של שלטונות איראן נכתב כי מתנהלת חקירה לבירור נסיבות החיסול של הנייה וממדיו “נחקרים והתוצאות יפורסמו בקרוב”.

עוד פורסם, כי על פי הערכת התחקיר האיראני הראשוני, הנייה חוסל באמצעות רחפן שחדר לחדרו, וזאת בעקבות מידע שהעביר מישהו מצוות האבטחה הקרוב שלו.

בעקבות ההתנקשות, מועצת הביטחון הלאומית העליונה של איראן התכנסה לישיבת חירום, ולפי מקור בכיר שהשתתף בישיבה, קיים חשד שמעגל האבטחה הראשון של הנייה, עשוי  להיות מעורב בחיסול הממוקד.

לפי דיווח של הפרשן אהוד יערי בחדשות 12,  מניתוח המידע המגיע מאיראן, הולך ומתברר: הטיל שחיסל את ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה נורה מתוך איראן, ולא הגיע ממטוס או כטב”ם שהיה, כטענת טהרן, מעל “מדינה שלישית”.

הנייה חוסל יחד עם שומר ראשו. מנהיג הג’יהאד האיסלאמי זיאד נח’אלה, ששהה בקומה אחרת במתחם, לא היה יעד לתקיפה.

בתקשורת הסעודית דווח, כי הנייה חוסל בחדר השינה שלו באמצעות טיל מונחה ששוגר לעברו בשעה שתיים בלילה – שעון טהרן.

עוד דווח באיראן, כי מתוצאות ראשוניות של החקירה עולה כי הנייה חוסל הלילה בשעה 02:00, ודווח כי עצם אווירי פגע במעון ששהה בו. לא נמסר אם מדובר בטיל, בכלי טיס בלתי מאויש או בקליע.

מקורות ישראליים מסרבים להגיב על תקיפה זו, אך יש להזכיר כי בעבר כבר התרחשו כמה מבצעים נגד יעדים איראניים, לרבות אנשי תוכנית הגרעין, שהוצאו לפועל באמצעות חוליות שפעלו מתוך איראן.

עיתונאית העיתון ניו יורק טיימס לענייני איראן דיווחה הבוקר כי בכירים באיראן נמצאים “בהלם מוחלט” בעקבות החיסול, שמעלה סימני שאלה גדולים על יכולתה של איראן לאבטח את המרחב שלה מפני איומים חיצוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות