חמאס בהצהרה רשמית: ראש הארגון איסמעיל הנייה חוסל בטהרן

ארגון הטרור חמאס פרסם הצהרה רשמית על חיסולו של הנייה בטהרן - "בתקיפה ציונית" • מנהיג חמאס חוסל, יחד עם שומרי ראשו, בטיל מדויק שנורה ישירות לחדר השינה בדירתו בבירה האיראנית, סביב 2:00 בלילה • שהה בעיר לרגל השתתפותו בטקס ההשבעה של נשיא איראן החדש
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 06:19

ארגון הטרור חמאס הודיע הבוקר (רביעי) כי מנהיג הארגון, איסמעיל הנייה, חוסל יחד עם מאבטחיו במקום משכנם בטהרן.

קודם לכן דיווחו כלי תקשורת באיראן, שציטטו את משמרות המהפכה, על החיסול, שהתרחש במהלך ביקורו של הנייה בטהרן – לשם הגיע כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן החדש.

במהלך הביקור נפגש אתמול הנייה, בין השאר, גם עם המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי.

בתקשורת הסעודית דווח כי הנייה חוסל בחדר השינה שלו באמצעות טיל מונחה ששוגר לעברו בשעה שתיים בלילה – שעון טהרן.

בהצהרה רשמית של ארגון הטרור חמאס נכתב: “תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס מתאבלת עם בני העם הפלסטיני, עם האומה הערבית והאסלאמית, על איסמעיל הנייה, מנהיג התנועה, שמת כתוצאה מתקיפה ציונית בוגדנית על מעונו בטהרן, לאחר שהשתתף בחגיגת השבעתו של הנשיא האיראני החדש”.

בניגוד לחמאס, במשמרות המהפכה לא מפנים בשלב זה אצבע מאשימה לעבר ישראל: “אנו חוקרים את ממדי תקרית החיסול של הנייה בטהרן ונודיע על תוצאות החקירה בהמשך”.

המועצה לביטחון לאומי של איראן מאיימת הבוקר על ישראל לאחר חיסולו של הנייה: “החיסול חצה את הקווים האדומים, ישראל תישא במחיר גדול”.

בישראל לא מתייחסים לפי שעה  לחיסול שמרעיד את העולם הערבי.

חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק הגיב לחיסול: “חיסול הנייה – מעשה פחדני ולא יהיה לשווא”.

בכיר חמאס בחו”ל, אוסאמה חמדאן, אמר בריאיון לערוץ ‘אל-ערבי’ כי הנייה נהרג בתקיפה ישראלית מהאוויר על מקום שהותו בטהרן, לאחר חצות. לדברי חמדאן, “המעשה הפחדני לא יעבור ללא תגובה ויהיו לו השלכות”.

בכיר חמאס בחו”ל, סאמי אבו זוהרי, אמר בריאיון לערוץ ‘אל-ערבי’: “זאת פגיעה גדולה. הכיבוש, באמצעות החיסול, מנסה לשבור את רצון העם הפלסטיני ואת רצון ארגון חמאס. אך אנחנו מדגישים שחמאס ארגון גדול וחזק, ולא ייתכן שהארגון יישבר באמצעות החיסולים הללו”. אבו שוהרי הוסיף: “חמאס הוא רעיון, והרעיון לא מת כשאנשים מתים. לכן, המסר שלנו הוא שבלתי-אפשרי שחמאס תושפע באמצעות החיסולים הללו. הכובש לא יצליח להשיג את המטרות שלו, אנחנו ממשיכים בדרכנו”.

 

 

הנייה נולד במחנה א-שאטי שבעזה. בילדותו עבד כטייח בישראל כדי לפרנס את משפחתו. הוא היה אחד ממאות מחבלי חמאס שישראל גירשה ללבנון ב-1992. בבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-2006, עמד הנייה בראש רשימת חמאס ונבחר לראשות הממשלה הפלסטינית. הממשלה בראשותו הוחרמה על ידי גורמים רבים בעולם ולא הוכרה על ידי ישראל.

שלוש מאחיותיו הן אזרחיות ישראל שמתגוררות בתל שבע. בשנת 2019 הנייה עזב את הרצועה ועבר לגור בקטר עם רוב משפחתו הקרובה.

הניה שימש כראש הלשכה המדינית של חמאס מאז מאי 2017, אז החליף בתפקידו את ח’אלד משעל. חיסולו נחשב למכה משמעותית לחמאס – בשל היותו אחד מהמנווטים המרכזיים של ארגון הטרור. בין היתר, הוא ניהל קשרים אל מול הציר השיעי שמזרים סיוע כספי ומעניק תמיכה לחמאס, ועמד בקשר עם נסראללה ומנהיגי משמרות המהפכה האיראנים.

שלושה מבניו ושלושה מנכדיו של הנייה חוסלו באפריל על ידי ישראל בתקיפת רכב בשכונת א-שאטי בעזה.

הנייה הודה אז בתגובה “לאלוהים על הכבוד שהם הפכו לשהידים”. לדבריו, “בניי נהרגו בדרך לשחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא, הם נשארו עם בני עמנו ברצועת עזה ולא עזבו את הרצועה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות