מצפים לתגובה? דיווחים על שיבושי GPS נרחבים בכל רחבי הארץ

חרדים 10
|
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 01:47
מאז החיסול של חאג’ מוחסן – ‘רמטכ”ל חיזבאללה’, אזרחים מדווחים על שיבושי GPS בכל רחבי הארץ שיבושי ה-GPS מבוצעים באופן יזום והם נועדו  לשבש חדירת כטב”מים וטילי שיוט

מאז החיסול הישראלי המהדהד בלב ביירות של פואד שוכר המכונה ‘חאג’ מוחסן’, ‘רמטכ”ל החיזבאללה’ – אזרחים רבים מדווחים על שיבושי GPS בכל ברחבי הארץ.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, שיבושי GPS הפכו לדבר שבשגרה גם בדרום, במרכז, בצפון ובירושלים.

ככל שחמאס הובס ברצועה, הזירה הדרומית הפכה לזירה משנית ביחס לצפון, והשיבושים התמקדו בעיקר בערי הצפון.

אלא שהערב,  על רקע החשש כי חיזבאללה ישגר טילים לעבר מרכז הארץ, ישראל הרחיבה שוב את שיבושי ה-GPS.

שיבושי ה-GPS מבוצעים באופן יזום והם נועדו  לשבש חדירת כטב”מים וטילי שיוט.

כאשר בישראל ישנה כוננות ספיגה מפני מתקפה, השיבושים מתרחבים.

בתוך כך, עם קבלת הדיווחים הראשונים על התקיפה הישראלית ברובע הדאחייה בביירות, בתגובה לטבח הילדים במג׳דל שמס, החלו ראשי הרשויות בצפון הארץ להיערך לתגובה שעשויה להגיע מכיוון חיזבאללה. אלא שגם הלילה לא התקבלו הנחיות חדשות להתנהגות האזרחים מפיקוד העורף ביישובי הצפון. גם במערכת החינוך לא חל שינוי, ולא בוטלו קייטנות או פעילויות אחרות לילדים.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, הצהיר בחצות הצהרה מיוחדת בעקבות חיסולו של בכיר החיזבאללה.

“חיסלנו את המפקד הבכיר ביותר בחיזבאללה – יד ימינו של נסראללה. לא נאפשר פגיעה באזרחים, ופעילות של חיזבאללה סמוך לגבול. פנינו לא למלחמה, אבל ערוכים אליה היטב. חיזבאללה גורר את לבנון להסלמה”, אמר הגרי. “יש לנו תרחישים לכל הזירות ולכל האירועים, המוכנות שלנו גבוהה מאוד, ולא צריך לפרט עוד בפני אויבנו”.

הגרי ציין כי הפעילות תואמה עם האמריקנים.

הוא הדגיש: “אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להקפיד לשמור על ההנחיות, מבקשים מהציבור לגלות ערנות”.

הגרי נשאל האם צה”ל יגייס מילואימניקים בשל החיסול: “במלחמה מאז 7 באוקטובר. היה פה גיוס מילואים, הגיוס הזה מותאם לפי הערכת מצב ומתגברים היכן שצריך. בשורה תחתונה – אנחנו בהערכת מצב ואנחנו נעדכן בכל מה שנחליט לאחר סיומה”.

הוא נשאל עוד האם מבחינת ישראל בכך הסתיימה התגובה על רצח הילדים במג’דל שמס?

“אנחנו בהערכת מצב מתמשכת. אנחנו במלחמה רב-זירתית עם ארגון חמאס, עם ארגון הטרור חיזבאללה, עם זירות נוספות כל הזמן. הפעולות שלנו מסתכלות על כל זירת המלחמה והתפקיד שלהם זה להשיג את מטרות המלחמה וכך אנחנו נמשיך לפעול”.