צה”ל מאשר: חיסלנו בביירות את ‘רמטכ”ל חיזבאללה’ פואד שוכר

צה"ל הודיע רשמית על חיסולו של פואד שוכר, המכונה 'חאג' מוחסן' - המפקד הצבאי הבכיר ביותר חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור, במבצע חיסול ממוקד על ידי מטוסי קרב בביירות • שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל חיזבאללה, חסן נסראללה
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"ד / 31.07.2024 00:21

באבוד רשעים רינה: צה”ל אישר הערב (שלישי) רשמית כי ישראל תקפה באופן ממוקד בביירות את פואד שכר, המכונה גם חאג’ מוחסן – מי שנחשב למספר 2 בחיזבאללה, ולממונה על הפעילות הצבאית של הארגון.

החיסול התרחש ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה, במרחק כשני קילומטרים מנמל התעופה רפיק אל-חרירי שבבירה הלבנונית.

לפי הודעת דובר צה”ל,  במבצע חיסול ממוקד תקפו מטוסי קרב בביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן – וחיסלו את פואד שוכר – ‘סיד מחסן’, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון.

במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.

כראש המערך האסטרטגי של חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים.

כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה בשנת 1985

מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985 – לפני כ-40 שנה, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון.

במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ”ר בנימין אברהם, סמ”ר עדי אביטן וסמ”ר עומר סואעד הי”ד, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע.

הוא גם לקח חלק בביצוע התקיפה נגד כוחות המארינס בביירות ב-23 באוקטובר 1983 שגרמה להרג של 241 חיילי צבא ארה”ב. הוא נכלל ברשימת המבוקשים של מחלקת המדינה האמריקנית, שהציעה 5 מיליון דולר למוסר המידע שיסייע להעמדתו לדין.

פואד שוכר נולד ב-1962 בכפר א-נאבי שית שבמחוז בעלבכ שבלבנון, אותו כפר שבו נולד מזכ”ל חיזבאללה הקודם, עבאס מוסאווי, שחוסל גם הוא בתקיפה ישראלית.

שוכר שימש כמפקד פרויקט דיוק הטילים בארגון ובשנת 2016, כך על פי דיווחים, הוא החליף את מוסטפא בדר א-דין, מפקד מרכזי בחיזבאללה שנהרג בפיצוץ בנמל ביירות.

הגרי: “יש לנו תרחישים לכל הזירות ולכל האירועים”

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר בחצות הצהרה מיוחדת בעקבות החיסול הדרמטי.

“חיסלנו את המפקד הבכיר ביותר בחיזבאללה – יד ימינו של נסראללה. לא נאפשר פגיעה באזרחים, ופעילות של חיזבאללה סמוך לגבול. פנינו לא למלחמה, אבל ערוכים אליה היטב. חיזבאללה גורר את לבנון להסלמה”, אמר הגרי.

הוא הוסיף: “יש לנו תרחישים לכל הזירות ולכל האירועים, המוכנות שלנו גבוהה מאוד, ולא צריך לפרט עוד בפני אויבנו”.

הגרי ציין כי הפעילות תואמה עם האמריקנים. “אנחנו בשיח שוטף ורצוף עם ארה”ב – מתחילת המלחמה וגם הלילה”.

דובר צה”ל הדגיש, כי “אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להקפיד לשמור על ההנחיות, מבקשים מהציבור לגלות ערנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות