בשל התביעות הייצוגיות: ה’חינוך העצמאי’ לא יקבל אישור ניהול תקין

על רקע גל התביעות הייצוגיות נגד רשת 'החינוך העצמאי': רשם העמותות סירב לתת לה אישור 'ניהול תקין' • אגף החשב הכללי באוצר הכריע שלא יספק אישור לטענה לפיה הוא "נושא בכל החובות של החינוך העצמאי"
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 21:40

מכה לרשת החינוך העצמאי: אגף החשב הכללי במשרד האוצר הכריע שלא יספק אישור לטענה לפיה הוא “נושא בכל החובות של החינוך העצמאי”. כך עולה מתשובה של משרד האוצר ל’כלכליסט’.

כתוצאה מכך, יחידת רשם העמותות במשרד המשפטים לא תוכל להעמיד אישור ‘ניהול תקין’ לרשת ‘החינוך העצמאי’ של יהדות התורה.

על רקע גל התביעות הייצוגיות נגד רשת ‘החינוך העצמאי’ – שנחשפו לראשונה בחרדים 10 – רשם העמותות מסרב להעניק להנהלת הרשת אישור ‘ניהול תקין’.

רו”ח אילן דנה מרשות התאגידים דרש במכתב ששיגר שהחינוך העצמאי יספק הוכחות ליכולת לקבל אישור ‘ניהול תקין’. “מהדוחות הכספיים ומסקירת התביעות של בא כוח העמותה עולה, כי כנגד העמותה הוגשו ייצוגיות המצטברות למאות מיליוני שקלים. בנוגע לרוב המוחלט של הסכומים הנתבעים, לא ניתן להעריך במדויק את סיכויי הזכייה”, כתב.

הוא הוסיף: “במצב דברים זה, אין באפשרותנו לקבל תמונה מלאה ומדויקת בנוגע למצבה הכספי של העמותה”.

קבלת אישור ‘מנהל תקין’ מעניקה את האפשרות לקבל תמיכה ותקציבים ממשרדי ממשלה. כמו כן האישור יכול לשמש את העמותה לצורך הכרה כמוסד ציבורי וזיכוי ממס על תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

המשמעות המעשית של החלטת החשב הכללי, הגוף שאחראי בין היתר למימון ממשלתי לעמותות, היא כי העמותה תתקשה מאוד לקבל את התמיכה הממשלתית שהיא מקבלת וכבר הוקצתה לה.

לפי רשם העמותות, כלל המקורות של הרשת המעסיקה מעל 15 אלף איש מגיעים מתקציב המדינה. לא פחות חשוב הוא המשך התשובה שהתקבלה מהחשכ”ל: “המדינה אינה נושאת בחבויות המשפטיות של הרשת באופן אוטומטי וגורף. כל בקשה למימון חבות, ככל שתהיה כזו, תיבחן לגופו של עניין, בשים לב למהותה ולנסיבות היווצרותה”.

כלומר, בניגוד למה שטענו ראשי ‘החינוך העצמאי’ בפני אנשי משרד המשפטים, האחראים על רשם העמותות, המדינה איננה מתכוונת לממן את החובות שיצרה הרשת.

רק בשל תובענות יצוגיות וחוב לרשות המסים נותר חוב של 59 מיליון שקל אך החוב הכולל גדול יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות