אל-ערביה ואל-חדת’: חאג’ מוחסן, מספר 2 בחיזבאללה – חוסל

חיים טוויל
|
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 20:03
היעד שהותקף ברובע הדאחייה בבירות: חאג’ מוחסן, מספר 2 בצמרת ארגון הטרור חיזבאללה • דובר צה”ל: הוא האחראי לרצח הילדים במג’דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים • דיווחים ברשת אל ערבייה ואל חדת’: חאג’ מוחסן חוסל • נתניהו וגלנט מקיימים הערכת מצב בקריה בתל אביב

דובר צה”ל אישר הערב (שלישי) כי ישראל תקפה באופן ממוקד  בבניין משרדים  בביירות את פואד סוכר, המכונה חאג’ מוחסיין – ראש פרויקט דיוק הטילים והמפקד האחראי לטבח הילדים במג׳דל שמס ומי שהרג אזרחים ישראלים רבים.

סוכר נחשב למספר 2 בחיזבאללה, יועץ בכיר של נסראללה, והממונה על הפעילות הצבאית של הארגון, שהיה פעיל בחיזבאללה ב-30 השנים האחרונות.

גורם ישראלי אישר את זהות היעד, והגדיר אותו “מספר 2 של נסראללה ורמטכ”ל חיזבאללה”. לפי הגורם הביטחוני, “המודיעין היה טוב וגם הביצוע, אך התוצאה לא ידועה”.

לאחר גל דיווחים כי בכיר החיזבאללה שרד את התקיפה,  דיווחים עדכניים ברשתות אל ערבייה וערוץ אל חדת’ הסעודי – חאג’ מוחסן חוסל.

חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה אף שיגר איום: “האויב ישלם במוקדם או מאוחר מחיר יקר”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את השרים שלא להתייחס לתקיפה עד להודעה חדשה, ומקיים הערכת מצב עם שר הביטחון יואב גלנט בקריה בתל אביב.

כלי התקשורת בלבנון דיווחו על שני פיצוצים עזים שנשמעו ברובע הדאחייה – מעוז חיזבאללה, במרחק כשני קילומטרים מנמל התעופה רפיק אל-חרירי שבבירה הלבנונית. בערוץ סקיי ניוז בערבית דווח כי הפיצוץ התרחש באיזור מועצת השורא של חיזבאללה ברובע.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאויש וכללה שלושה טילים שנורו לעבר בניין מגורים.

דובר צה”ל מסר: “תקפנו באופן ממוקד בביירות את המפקד האחראי לרצח הילדים במג’דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים. בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה שיהיו שינויים נעדכן”.

בכיר ישראלי מסר אחרי ההתקפה לחדשות 12: “סיימנו את התגובה, אין לנו כוונה לפתוח במלחמה”.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לתקיפה וכתב: “חיזבאללה חצה היום את הקו האדום”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “כל כאלב ביג’י יומו”.

היעד לחיסול בביירות מילא תפקיד מרכזי בביצוע הפיגוע נגד אנשי חיל הנחתים האמריקנים בביירות ב-1983, שבו נרצחו 241 חיילים אמריקנים.