שב”כ: התרענו על הפריצה בבית ליד • המשטרה: נערכנו עוד לפני התרעה

חרדים 10
|
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 19:56
לפי גורמים ביטחוניים, שב”כ התריע בפני המשטרה שעתיים לפני על היערכות לפריצה לבסיס • המשטרה: “הפריצה לבסיס אירעה מנקודה אחרת במתחם שלא עלתה בתדרוכים מטעם הצבא או כל גורם אחר”

גורמים ביטחוניים טענו הערב (שלישי) כי שב”כ התריע אתמול למשטרה בשעה 18:00 – כי המפגינים שמחו מחוץ לבסיס בית ליד נערכים לפריצה לבסיס, אך המשטרה לא הציבה מספיק שוטרים ושעתיים לאחר מכן מאות פרצו למקום.

במשטרה התנערו מהטענות: “המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים טרם קבלת ההתרעה על בסיס האירוע בשדה תימן. מרגע תחילת ההפגנה ועד קבלת ההתרעה, השוטרים מנעו כמה ניסיונות פריצה דרך השער הראשי למתחם. הפריצה לבסיס אירעה מנקודה אחרת במתחם שלא עלתה בתדרוכים מטעם הצבא או כל גורם אחר.

“לצערנו אנחנו לא מבינים את הדחף של השב”כ לתדרך בעניין בית ליד בזמן שאנחנו לא מקבלים מהם שיתוף פעולה במידע מקדים על מחאות למרות בקשותינו”.

בכיר במשטרה הוסיף: “פניותינו לשב”כ בנושא סדר ציבורי ומחאות מול בתי אישי ציבור לא נענות. השב”כ אומר ‘אין לנו מידע'”.

לדברי הבכיר הכוח שהיה במקום הדף את נסיונות פריצה לפני שהשב”כ התריע.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ הגיב:: “הכוונות הסודיות” לפרוץ לבסיס בית ליד פורסמו בכל הרשתות החברתיות לרבות כריזות ברמקולים בשדה תימן. המשטרה עצמה עיניים. ואם השב״כ מעוניין לטפל באירועים, מוטב שיעשה את זה – במקום להפיץ תדרוכים תמוהים לתקשורת.