פרטים חדשים: מחבל הנוח’בה ניסה לחטוף אקדח טייזר מידי הלוחמים

במהלך חיפוש שערכו הלוחמים מ'כוח 100' ניסה המחבל לחטוף אקדח טייזר מידיהם ופצע אחד מהם • עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו, המייצגים ארבעה מהחיילים שנעצרו בשדה תימן: "הלוחמים נקראו לסייע באירוע והותקפו"
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 15:15

פרטים חדשים על האירוע בו נטען כי מחבל נוח’בה הותקף בידי לוחמים בבסיס שדה תימן.

ממידע חדש עולה, כי הלוחמים קיבלו מידע מודיעיני מקדים על מסוכנותו הגבוהה של המחבל ועל החשש מהפרות סדר  ועל חשש מתקיפת חיילים. עוד נחשף כי החיילים קיבלו תדרוך על כך שהמחבל היה שותף בהפס”דים קודמים בכלא עופר.

המחבל הועבר למתקן ישירות מכלא עופר שבאחריות שירות בתי הסוהר. העברה זו נחשבת חריגה לאור הוראת בג”ץ לצמצם את מספר העצורים בשדה תימן. הסיבה להעברתו עדיין לא ברורה, אך ייתכן שנועדה לבודדו ממחבלים אחרים – ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהיה חלק ממנו בכלא עופר.

האירוע החל כאשר המחבל, מפקד פלוגה של ארגון הטרור חמאס בג’אבליה שברצועת עזה, ניסה לחטוף אקדח טייזר מאחד הלוחמים. רק בזכות נחישות הלוחמים מ’כוח 100′ הם הצליחו להשתלט על המחבל.

אחד מהלוחמים נפגע קל מהמחבל.

לפי דיווח של עמית סגל, מסמך פנימי בצבא שנוגע לאירוע קבע בזמן אמת כי בגלל ההשתוללות שלו הופעל נגדו טייזר, והמחבל ניסה להשתלט עליו. כתוצאה מכך נפצע אחד הלוחמים קל מאוד.

אחד הלוחמים החשודים טען בחקירתו כי מדובר במחבל בעייתי שהתפרע עם קליטתו במתקן, מה שהצריך הפעלת לחץ סביר להשתלטות עליו. החיילים מכחישים ביצוע בידוק חודרני.

האירוע התרחש ב-5 ביולי, ולאחר בדיקת רופא לא נמצאו ממצאים חשודים על גופו של המחבל, אך בהמשך הוא החל לדמם מפלג גופו התחתון.

העיתונאי לירן תמרי מאתר ynet דיווח, כי משיחה עם כמה מקורות “מסתבר שהמחבל משדה תימן לא הובא לבדיקה במכון לרפואה משפטית, הגוף שאמור לבדוק חבלות מסוג זה ולבסס ממצאים בחוות דעת משפטית. מסמך של רופא בית חולים לא מחזיק מים.

“אם כבר מנהלים חקירה כל-כך נפיצה מצופה לנהל אותה בצורה רצינית”.

בשעה 15:30 יחלו הדיונים בבקשת הארכת המעצר של הלוחמים.

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו המייצגים חלק מהלוחמים ידרשו בדיון את שחרורם לאלתר.

עורכי הדין: “הלוחמים נקראו לסייע באירוע והותקפו. זהו מקרה עצוב בו לוחמים שמחרפים נפשם חודשים ארוכים, תוך סבל גדול של משפחותיהם, בתפקיד שאף אחד לא יעשה במקומם – לא מצ”ח ולא הפרקליטות שלא היו מחזיקים מעמד בתפקיד אפילו יום אחד ובוודאי לא שבוע”.

כאמור, המחבל הועבר באותו יום מכלא עופר לבסיס שדה תימן. הלוחמים מ’כוח 100′, כחלק מהנוהל, ביצעו עליו חיפוש. במהלך החיפוש המחבל התנגד והחל לתקוף ולנשוך את הלוחמים, וכאמור ניסה לחטוף מאחד מהם אקדח טייזר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות