גלנט: לפעול נגד ח”כים שפרצו • קרעי: איפה היית כשפרקו את צה”ל

שר הביטחון שיגר מכתב לראש הממשלה ובו ביקורת חריפה על שרים וח"כים שהשתתפו באירועי מעצר הלוחמים • קורא לבחון האם השר בן גביר מנע או עיכב את המשטרה מלפעול? • השר שלמה קרעי: "לא ראיתי מכתב כזה משר הבטחון כששנה שלמה פירקו ופוררו את הצבא בסרבנות ובהבערת הרחובות"
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 10:57

שר הביטחון יואב גלנט שיגר הבוקר (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה על האירועים בשדה תימן ובית ליד אתמול – וקרא לבחון האם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מנע או עיכב את המשטרה מלפעול.

במכתב מגנה שר הבטחון את השתתפותם של שרים וחברי כנסת שהשתתפו באירועים  שהתחוללו מחוץ לבסיס שדה תימן ואמר: “אירועי אמש הינם בבחינת פגיעה קשה בביטחון המדינה ובסמכות הממשלה המתקיימת באמצעות צה”ל. מתן גיבוי והשתתפות פעילה של נבחרי ציבור בהתפרעויות בבסיסי צה”ל, תוך התבטאויות קשות נגד קצינים בכירים בצה”ל, הינה תופעה חמורה ומסוכנת ביותר, יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו  באופן נחרץ ומיידי”.

דבריו מגיעים על רקע הגעת השר עמיחי אליהו וחברי הכנסת ניסים ואטורי, צבי סוכות ואלמוג כהן אל שדה תימן, שעה שהתחילו המהומות נגד החוקרים שהגיעו לעכב לחקירה את החיילים החשודים בהתעללות במחבל נוחקבה.

“האירועים בהם השתתפו שרים וחברי כנסת משרתים את התעמולה כנגדנו”, הדגיש גלנט.

בנוסף, הפנה אצבע מאשימה כלפי היעדר נוכחות משטרתית כשהחלו המהומות, וקרא לבחון את השר בן גביר מנע או עיכב את פעולת המשטרה.

השר שלמה קרעי הגיב בקבוצת הממשלה:

“לא ראיתי מכתב כזה משר הבטחון כשבמשך שנה שלמה פירקו ופוררו את הצבא מבפנים בסרבנות ובהבערת הרחובות. שלא לדבר על איפה היה שר הבטחון ב-7.10 כשהנוחבות פרצו לבסיסי צה״ל”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר בתגובה  מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו ביקש את התייחסותו להתנהלות שר הביטחון יואב גלנט.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות