פרטים חדשים: למה החוקרים עטו מסכות – והכישלון של דובר צה”ל

לאחר החקירות הארוכות: החיילים החשודים בהתעללות במחבל נוח'בה בשדה תימן הושארו הלילה במעצר בכלא צבאי • התביעה הצבאית תבקש בצהרים את הארכת מעצרם של תשעת הלוחמים • ; ביקורת בצה"ל על התנהלות המשטרה
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 10:09

תשעת החיילים שנעצרו אתמול בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח’בה, יובאו היום (שלישי) בצהריים לדיון הארכת מעצר בקריה המשפטית במחנה גור, סמוך לצומת בית ליד.

הדיון צפוי להתקיים בסביבות השעה 14:00. התביעה הצבאית צפויה לבקש היום מבית הדין להאריך את מעצרם.

חמישה מהחשודים מיוצגים על ידי הסנגוריה הצבאית, וארבעה על ידי ארגון ‘חוננו’.

חוננו, אשר עורכי דינו – עדי קידר ונתי רום מייצגים ארבעה מהחיילים אשר נעצרו, עדכן הבוקר כי לאחר החקירות הארוכות, החיילים הושארו במעצר, ושהו הלילה בכלא הצבאי.

ב’כאן חדשות’ דווח, מפי מקורות בצה”ל, כי בידי מצ”ח ממצאים ודוחות רפואיים המעידים כי המחבל, שלטענת הסנגורים הוא מ”פ בגדוד ג’באלייה, עבר אלימות קשה ואף מעשה סדום, שהובילו לאשפוזו.

החשודים מכחישים את המיוחס להם.

במצ”ח מסבירים, כי החוקרים שמו מסכות קורונה על הפנים מאחר והחשודים שנעצרו בשדה תימן התבצרו בחדריהם, ובהמשך – כך טענו חוקרי מצ”ח – התיזו לעברם גז פלפל.

“הם לא באו מסוערבים אלא שמו מסכות על הפנים כדי להגן על עצמם”, טוענים בצה”ל.

לגבי הטענה שהחשודים לא זומנו לחקירה בצורה מסודרת, במצ”ח אומרים הבוקר שלא ניתן היה לזמן 9 חשודים ביחד, מחשש לשיבוש מהלכי משפט.

ב’כאן חדשות’ צוין, כי  חלק ניכר מהטענות שהעלו אתמול חברי כנסת, נגעו לצורת המעצר של החשודים. המידע שמתפרסם כעת, יכול היה לצמצם את המחאות והטענות, אולם הוא לא יצא בזמן אמת על ידי דובר צה”ל, שהתנהל בצורה כושלת לאורך כל האירוע.

צה”ל נערך בכוחות מתוגברים לאבטחת הבסיס הצבאי, שנפרץ אתמול על ידי אזרחים.

לפי ‘כאן חדשות’, גורמים בצה”ל מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה, בטענה כי למרות פניות מוקדמות, לקח למשטרה שעות ארוכות להשתלט על האירועים בשדה תימן, ובהמשך לא הגיעו מספיק כוחות להתמודדות עם המהומות בבית ליד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות