הונו והתחזו למשפחת פשע: אישום נגד בני 16-17 שסחטו חרדי מרמות

ימ"ר ירושלים פיענחה ועצרה מסכת סחיטה ואיומים כלפי צעיר חרדי, תושב שכונת רמות בירושלים, מצד חשודים - ששניים מהם בני 16-17 בלבד • לאחר שנעצרו 'על חם' - בימים האחרונים הושלמה חקירתם • היום צפוי נגדם כתב אישום
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 09:48

חקירה סמויה שניהלו חוקרי מחלק נוער חשיפה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים בשבועות האחרונים בחשד לעבירות איומים, הונאה וסחיטה של תושב שכונת רמות ירושלים, צעיר חרדי  בשנות ה-20 לחייו, הובילה למעצר שלושה חשודים, בהם שני נערים תושבי ירושלים בגילי 17-16.

היום צפוי נגדם כתב אישום.

מחקירת המשטרה עולה, כי מכר משותף הכיר לקורבן החרדי את אחד המעורבים – חשוד בן 17, שיצר מצג שווא בפני הקורבן כאילו הנו איש עסקים שעיקר עיסוקו בתחום הנדל”ן, ובאמתלה זו גרם לקורבן להעביר לידיו סכום כסף גדול לטובת רכישת נכס ביוון.

בהמשך הצעיר חש כי נפל קורבן לסחיטה והונאה, כשהמשיך לקבל איומים מהחשודים במטרה לגרום לו להעביר סכום כסף נוסף, ואם לא יעשה כך – ישלח אליו עבריינים.

לטובת מצג-שווא ומנופי הלחץ שניסה החשוד ליצור כלפיו, צורף חשוד נוסף – נער בן  16 – למעגל הפשע. במהלך שיחות טלפון שנערכו עם הקורבן, אותו צעיר הוצג כעבריין ממשפחת פשע, ושינה את קולו על מנת להיחזות כדובר ערבית, זאת תוך תמיכתו של החשוד הנוסף במהלך השיחה.

כך המשיכו שני החשודים לסחוט כסף נוסף באיומים מהקורבן חסר האונים. לפי החשד כך שלשלו החשודים לכיסם, סכום כספי של למעלה מ-100 אלף ש”ח.

במסגרת סחיטתם, לקחו החשודים את הקורבן אל סניף השכרת רכב, שם שכרו רכב על חשבונו.

בנוסף, אחד החשודים גנב לקורבן את מכשירו הסלולרי, ובמטרה לשבש את הראיות מחק את ההתכתבויות ביניהם, ואיים על הקורבן כי אם לא ימסור לידיו סכום כסף נוסף, יעביר לגורמים עברייניים את פרטיו האישיים שכללו בין היתר את מקום לימודיו, כתובתו ועוד.

במהלך שיחותיו של הקורבן החרדי עם החשודים, הטיח אחד החשודים באוזנו כי באמצעות פרטיו אלו, בנקל יצליח החשוד השני לקבל לידיו סכום כספי תמורתם בסך עשרות אלפי ש”ח, ואף יותר מכך.

לאחר שהיחידה המרכזית במחוז ירושלים נכנסה לתמונה – הגיעה לסופה מסכת הסחיטה והאיומים.

בתאריך 14.7 הגיע הקורבן אל מקום מפגש בשכונת רמות בירושלים, שנקבע בינו לבין אחד מהחשודים. לאחר שיח בין השניים, כשבלשי ימ”ר ירושלים מפקחים באותה העת על השתלשלות המפגש, העביר הקורבן לחשוד 2,000 ש”ח.

מיד כשהכניס החשוד את שטרות הכסף לתוך כיס מכנסיו, ביצעו בלשי ימ״ר ירושלים את מעצרו. שעות ספורות לאחר מכן, נעצרו גם שני החשודים הנוספים המעורבים במקרי הסחיטה לחקירה.

מעצרם של החשודים הוארך לבקשת חוקרי ימ”ר ירושלים מעת לעת בבימ”ש לטובת מיצוי פעולות החקירה הנדרשות.

בימים האחרונים, הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתב אישום נגד שניים מהמעורבים, ומעצרם הוארך בבימ”ש עד לתאריך 30.7. היום, כאמור,  צפוי נגדם כתב האישום ע״י הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות