מכה לנהגים: לא תתקין כעת? בעוד חודש נכנס קנס חדש של 100 שקל

בעקבות תקנה חדשה שאושרה היום בועדת הכלכלה:  החל מ-1 בספטמבר - מי שלא יתקין לוחית זיהוי על אופניים או קורקינטים חשמליים, יקבל קנס של 100 שקלים  בשנה הבאה יגדל הקנס ל-500 שקלים, ובשנת 2026 הקנס יעמוד על 750 שקלים
יוני גרין
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 01:21

צעד חשוב לקידום התקנה המחייבת התקנת לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את צו עבירות הקנס, המאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על אופניים או קורקינטים ללא לוחית זיהוי.

הקנס על רכיבה על אופניים או קורקינטים ללא לוחית זיהוי יונהג באופן הדרגתי, כך שהחל מ-1 ספטמבר 2024 יעמוד הקנס על 100 שקלים. שנה לאחר מכן (2025), הקנס יעמוד על 500 שקלים, וב-1 בספטמבר 2026 הוא יגיע ל-750 שקלים.

יודגש, כי משטרת ישראל מוסמכת לאכוף את התקנות בגין חובת הצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים החל מיום חמישי הקרוב – 1 באוגוסט.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קידם את צו עבירות קנס, שהובא היום לאישור ועדת הכלכלה, במטרה לאפשר אכיפה גם בדרך של הטלת קנס. בהמשך לכך אמור המשרד לביטחון לאומי לקדם גם את הסמכתם של פקחים עירוניים לבצע את האכיפה.

לפני כשבועיים החל משרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום קורקינטים ואופניים חשמליים, דבר שהאיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות.

עד היום למעלה מ-54 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעליה מתמדת.

בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות