הקפיצו גדודים מעזה? הרשת לועגת לספינים של דו”צ: מניפולציה, נבזי

אבי כץ
|
כ"ד תמוז התשפ"ד / 30.07.2024 00:25
כתבים צבאיים דיווחו, ככל הנראה לאחר תדרוכים, כי “צה”ל הקפיץ גדודים מרצועת עזה לתגבור בבית ליד” ו”שבעקבות ההתפרעויות הופסקו דיונים על התגובה הישראלית לטבח” • ברשת פקפקו באמינות: “בצה”ל שוב עושים לוחמה פסיכולוגית נגד הימין? תרגיל דו”צ ידוע. נא לנסות משהו אחר”

כתבים צבאיים דיווחו הערב (שני) כי צה”ל “הקפיץ גדודים מרצועת עזה”, כדי לאבטח את מחנה בית ליד אליו פרצו הערב (שני) מפגיני ימין – במחאה על מעצרם של שמונה לוחמים, בחשד להתעללות במחבל.

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’ צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הסקופ: “פרסום ראשון – צה״ל הקפיץ גדודים של חטיבת הנחל מרצועת עזה לתגבור בבית ליד. המדובר בכוחות שהיו בנוהל קרב לפעילות מבצעית. יחידות נוספות הוקפצו”.

איתי בלומנטל, הכתב הצבאי של ‘כאן חדשות’, כתב כי נעצרו הדיונים על התגובה לחיזבאללה: “בצה”ל אומרים שבעקבות ההתפרעויות בשדה תימן ובית ליד, הופסקו היום דיונים מבצעיים לזירה הצפונית – גם דיונים על התגובה הישראלית לטבח במג’דל שמס. ‘זאת פגיעה בביטחון המדינה’, אומרים בצה”ל”.

ברשת טענו גולשים רבים כי מדובר בסיבוב יחסי ציבור של דובר צה”ל – ולגלגו על הכתבים הצבאיים שהפכו למפיצי בפינים של דובר צה”ל.

נועם אמיר, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, הגיב על דיווחי עמיתיו: “בניגוד לפרסומים הערב שמתבררים כלא נכונים – אף גדוד לא יוצא מעזה לתגבר את מחנה בית ליד”.

לשאלת ערוץ 7, בדובר צה”ל לא אישרו את דבר הקפצת הגדודים.

אחד הגולשים, ניר אלקבץ, הגיב על “דיווחי” הכתבים: “צה”ל מקצה כאלף לוחמים בשביל לשמור על בסיס מצ”ח בבית ליד? נשמע לי כמו יח”צ של דו”צ. הלוואי שהיו מתייחסים ככה לכל פיגוע טרור אבנים ביו”ש”.

על הודעה של כתב צבאי נוסף כתב: “למה דו”צ עושה לוחמה פסיכולוגית על אזרחי ישראל במקום נגד האוייב הפלסטינאצי?”

גולש אחר הוסיף: “סליחה, אבל זו פשוט חוצפה. צה”ל אמור להשתמש בדוברות שלו כדי לעדכן על מהלכים צבאיים, לא לעשות בה שימוש נבזי כדי להתערב בענייני פנים. אני מוכן להתערב שזה שקר מוחלט”.

גולש נוסף כתב: “עיתונאות במיטבה בישראל. הידהוד אוטומטי של הודעות דוברות לא מעלה שום שאלה אצל העיתונאי הממלכתי”.

הגולש משה כהן חרץ: “הספין הכי שחוק בספר”.

והיה גולש שהגיב: “הרצי הלוי חייב לעוף הביתה על טיל. איזה ספין מגוחך. אשכרה לוחמה פסיכולוגית נגד אזרחי המדינה”.

שלמה טייב עקץ: “לא מבין למה צריך כל כך הרבה סד״כ. כמה סנסורים וחיישנים סוגרים את הפינה”.

רפאל אמזלג לגלג: “גדודים של הנח”ל לתגבר בבית ליד?!? מה יעשו? ישכבו מערב בפאתי כפר יונה? יסרקו ברטוב את כביש 57? יערכו פתיחת ציר עם שחר של כביש 4? ונניח שלא עלינו (אני ממש נגד הפרת החוק) ייכנסו 50 אזרחים לתוך בית ליד, מה אז? מחלקת הצלפים מהפלחו”ד או מהמסייעת יפתחו בנוהל מעצר חשוד וירי לעברם?”

ארגון תורת לחימה הגיב: “האם לדעתכם גורמים בצה”ל שוב עושים לוחמה פסיכולוגית נגד הימין? תרגיל דו”צ ידוע. נא לנסות משהו אחר”. בארגון הוסיפו כי מדובר ב”מניפולציה של גורמים בצה”ל”.

יואב זיתון, הכתב הצבאי של ynet, כתב: “לוחמי צנחנים שיצאו היום מהלחימה בעזה, מותשים וגמורים, הגיעו מקודם באוטובוס היחידה לנוח קצת בבסיס האם בבית ליד, שצמוד לבתי הדין הצבאיים שנפרצו. לפי עדויות שלהם הם נדרשו לרדת מהאוטובוס במחסום משטרתי ליד כפר יונה ופשוט הלכו ברגל 2 ק”מ לבסיס, בדרך שחלקה חשוכה, עם הציוד והתיקים על הגב”.

ארגון תורת לחימה הגיב: “לפי עדויות של מי? למה לשקר?”