הפצ”רית לא תגיע לדיון בוועדת חוץ וביטחון • ח”כ סון הר-מלך: פחדנית!

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים דיון בפרשת מעצר חיילי המילואים שחשודים בהתעללות במחבל נוח'בה אלא שהפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי, שזומנה לוועדה - מסרבת להגיע • ח"כ סון הר-מלך: "כך נראה הפרצוף של הפצ"רית שגיבורה על הלוחמים שלנו"
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 21:58

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תתכנס מחר לדיון דחוף על מעצר חיילי המילואים בבסיס ‘שדה תימן’ בחשד להתעללות במחבל נוח’בה, והתנהלות הפצ”רית והמשטרה הצבאית.

לדיון הדחוף הוזמנו הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, קצין משטרה צבאית, תא”ל אביחי מיבר ושאר הגורמים הרלוונטים.

אלא שלפי דיווח של הלל ביטון רוזן בערוץ 14, הפרקליטה הצבאית הראשית הודיעה שלא תגיע לדיון ותשלח במקומה גורם מקצועי. מפקד המשטרה הצבאית צפוי להגיע.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך באמרה בתגובה לדיווח כי הפצ”רית מסרבת להגיע לדיון בכנסת: “פחדנית. כך נראה הפרצוף של הפצ”רית שגיבורה על הלוחמים שלנו אבל לא מוכנה להתמודד ולעמוד מול שאלות קשות.

“איך יתכן שאין עדיין כתב אישום אחד נגד מחבלי הנוח’בה, בזמן שהיא מתעסקת במעצרים של טובי בנינו, ומשרתת את אויבנו? הפצ”רית לא צריכה להגיע מחר לכנסת, היא צריכה להגיע לחקירה ולעמוד לדין”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, הוציא זימון דחוף לפרקליטה הצבאית ומפקד המשטרה הצבאית להגיע לדיון מחר בפני הוועדה ולספק הסברים.

אדלשטיין: “אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה”לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות