מפגינים פרצו למבנה ביה”ד הצבאי • נחשף: המחבל תקף את הלוחמים

דרמה במתחם בתי הדין הצבאיים: מאות בני אדם פרצו הערב למתחם בו עצורים חיילי המילואים, לאחר מעצרם השנוי במחלוקת, בחשד ל"התעללות" במרצחי הנוח'בה • המחבל שנטען שהותקף בידי הלוחמים הוא מחבל בכיר ברצועה שבמהלך חיפוש עליו תקף את הלוחמים ופצע אחד מהם
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 21:04

דרמה במתחם בתי הדין הצבאיים: מפגיני ימין הצליחו לפרוץ הערב (שני) לבסיס של המשטרה הצבאית במחנה בית ליד  – במחאה נגד מעצרם של שמונה לוחמים מוקדם יותר היום בבסיס שדה תימן, בחשד להתעללות במחבל הנוח’בה.

הרמטכ”ל הרצי הלוי ודובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי הגיעו הערב לבסיס ושוחחו עם חיילים בבסיס, לאחר שהותקפו בידי מפגינים.

פעילי המחאה גינו את הפריצה וביקשו שלא להתעמת עם החיילים, אלא רק להביע מחאה מחוץ לבסיס. אחד הפעילים כתב: “הגענו לתמוך בחיילים ולא ליצור אנרכיה אל תפגעו בחיילים אל תריבו איתם ואל תדחפו אותם, אנחנו במפגן תמיכה למענם ולא נגדם”.

מהמשטרה נמסר כי “מספר אזרחים פרצו אל הקריה המשפטית בבית ליד ונכנסו לרחבת הבניין, כאשר כוחות משטרה רבים הפרוסים במקום, בסיוע חיילים המשרתים במקום, פיזרו אותם תוך דקות ספורות אל מעבר לשטח.

“אנו פועלים בנחישות לצד הדברות מול החיילים להרגעת הרוחות, אולם לא נאפשר תקיפה וסיכון כוחות הבטחון וכל פרסום אחר הנו שגוי ומטעה את הציבור”.

עורכי הדין של הלוחמים מספרים, כי הלוחמים נעצרו בגין אירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות, אז הועבר המחבל הבכיר, ששימש כמפקד פלוגה של חמאס בג’באליה, אל המתקן מכלא עופר.

כפי הנראה, המחבל הועבר ל’שדה תימן’ לאחר ‘מרד’ אותו הנהיג או לכל הפחות היה חלק ממנו בכלא עופר.

לטענתם הלוחמים מ’כוח 100′, הם ערכו על המחבל חיפוש גופני, כחלק מהליך קבלת עציר. במהלך החיפוש המחבל התנגד ללוחמים ואף תקף כמה מהם כשהוא גם נושך את חלקם. אחד מהלוחמים אף נפגע מהתקיפה.

התקיפה המיוחסת ללוחמים התרחשה ככל הנראה במהלך הבידוק.

הסניגוריה הצבאית מלווה ומייצגת ששה מבין החיילים שעוכבו לחקירה. “מדובר באנשי מילואים, כולם אזרחים נורמטיביים ובעלי משפחות, שביצעו תפקידם המורכב נאמנה תוך סיכון חיים מתמשך”, נמסר מהסניגוריה הצבאית.

 

גם ברמת השרון אל מול ביתה של הפרקליטה הצבאית, הגיעו עשרות מפגינים למחות.

שר הבטחון יואב גלנט הגיב: “פריצה של אזרחים לבסיסי צה”ל היא אירוע חמור שפוגע קשות בדמוקרטיה הישראלית ומשחק לידי אויבנו בעת מלחמה. שוחחתי כעת עם הרמטכ”ל וציינתי כי לצה”ל יש גיבוי מלא ממני כשר הביטחון לנקוט באמצעים ולפעול מיידית למניעת כניסת אזרחים לא מורשים לבסיסי צה”ל. ‏אני קורא למשטרת ישראל לפעול מיד נגד מפרי החוק ולכל נבחרי הציבור להימנע מאמירות לא אחראיות הגוררות את צה”ל למגרש הפוליטי”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “כל אלימות ופגיעה בחיילי צה״ל ראויה לכל גינוי. הפריצות לבסיסים ואווירת האנרכיה משרתות בעיקר את האויבים האכזריים שלנו. אני קורא לנבחרי הציבור לנהוג באחריות ולהפסיק ללבות את האש. יש מספיק חזיתות להתמודד איתן”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ גיבה את המפגינים שמוחים נגד מעצר הלוחמים בשדה תימן: “המחאה האזרחית על העוול הנורא כלפי המילואימניקים בשדה תימן מוצדקת ואני תומך בה בכל לבי.

“בניגוד לשמאל הצבוע שהפך את הפרת החוק, הסרבנות והבערת המדינה לשיטה במשך שנה וחצי בחסות היועמשית, לנו יש אחריות למדינה. ולכן: אני קורא לכולם לשמור על החוק ועל שלמות הצבא והעם. לא לפרוץ לבסיסים ולא להתעמת עם האחים שלנו החיילים והשוטרים, ולשמור על גבולות המחאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות