כך הונו את החיילים בשדה תימן: “תחקיר שגרתי, שהתברר כמעצר”

עימות התפתח בצהריים בין חיילי מילואים לכוח משטרה צבאית רעול פנים שהגיע ל'שדה תימן' כדי לעכב לחקירה חיילים המעורבים בשמירה על מחבלי נוח'בה • לוחם ב"כוח 100" סיפר: "בלי עורך דין, בלי שום זכויות - העלו אותם לניידת" • פרטים חדשים מחקירת פרשת ההתעללות במחבל בבסיס
אריה ריבקינד וחיים טוויל
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 18:32

חוקרי המשטרה הצבאית פשטו היום (שני) כשהם רעולי פנים על מחנה ‘שדה תימן’, שבו עצורים מחבלי הנוח’בה של החמאס – ועיכבו לחקירה 8 חיילי מילואים החשודים בהתעללות במחבל נוח’בה שעצור בבסיס.

במקום התפתחו עימותים פיזיים בין השוטרים הצבאיים לחיילי המילואים.  חלק מהחיילים במקום ניסו לברוח ואחרים איימו להתבצר במקום. כמה חיילים עוכבו לחקירה. בצהריים מפגינים הגיעו לבסיס שדה תימן,  כדי למחות נגד חקירת החיילים, בהם חברי כנסת מעוצמה יהודית והליכוד, וכמה עשרות מפגינים פרצו אליו.

לאחר מכן המשיכו המפגינים אל בסיס בית ליד, שאליו הובאו החיילים שעוכבו לחקירה – שם הם צרים על הבסיס.

אירוע ההתעללות התרחש לפני כשלושה שבועות וכעת מצבו של המחבל השתפר לאחר שהיה במצב קשה.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ דיווח חקירת ההתעללות במחבל:

• המחבל שבו לפי החשד התעללו הלוחמים הוא מחבל שהיה מעורב בפעולות טרור, ונעצר בידי כוחות צה״ל במהלך התמרון ברצועת עזה לפני מספר שבועות. הוגדר ״לוחם בלתי חוקי״ והוחזק בשדה תימן בצו כליאה קבוע.

⁠• אירוע ההתעללות עצמו בוצע לפי החשד לפני 3 שבועות. המחבל אותר בבסיס במצב קשה מאוד, פונה מהבסיס לבית חולים, ושם אושפז במשך תקופה ועבר ניתוח. כעת הוא יצא מכלל סכנת חיים. מאז – במשך 3 שבועות – אספו חוקרי מצ״ח ואנשי הפרקליטות הצבאית חומרי חקירה וראיות, ועל בסיסם הוחלט לעצור היום את לוחמי המילואים. כלומר הם לא נעצרו מיד לאחר האירוע.

• ⁠בפרשה יש 10 לוחמי מילואים חשודים בסך הכל. כולם חשודים בשלב הזה באותו סעיף עבירה – ‘התעללות חמורה בעצור’. אין סעיפי עבירה נוספים בחשדות.

ככל הנראה מדובר בהתעללות קבוצתית. אחד הלוחמים החשודים טרם נעצר כי לא היה היום בשדה תימן, גורמים המעורים בפרטים: “הוא ייעצר בהמשך”.

מדובר צה”ל נמסר: “בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית”.

לוחם ב”כוח 100″ – השומרים על מחבלי הנוח’בה בשדה תימן – חברם לצוות של החיילים העצורים, סיפר: “אנחנו מעל תשעה חודשים, שומרים פה על מחבלי הנוח’בות, שאנסו, רצחו ועשו את כל הזוועות שהיו אי פעם בהיסטוריה”.

הוא תיאר את המעצר וכיצד חיילי מצ”ח הונו אותם: “היום קראו ללוחמים לתחקיר, כמו תמיד – תחקיר קטן. והתחקיר הזה התברר כמעצר. שאלו אותם עם הנשקים עליהם ואם יש להם חפצים חדים”.

הלוחם הוסיף, כי חבריו נעצרו “בלי עורך דין, בלי שום זכויות – העלו אותם לניידת. הדבר הזה מתווסף לתקופה ארוכה בה הלוחמים שלנו חווים התנכלויות מהמשטרה הצבאית, מהפרקליטות וממי לא?”

חברת הכנסת לימור סון הר מלך: “הגעתי לשטח כדי להגיד לפצ”רית בצורה ברורה – לא ניתן לך לפגוע בלוחמים שלנו! פגשתי חיילים גיבורים שבמשך חודשים רבים נלחמים למען עם ישראל בכל החזיתות האפשריות וחיזקתי אותם להמשיך ולפעול למען עם ישראל. הפצ”רית שדואגת לזכויותיהם של מחבלי הנוח’בה ופוגעת בלוחמינו, היא זאת שצריכה להעצר עוד היום ולעמוד לדין על מעשיה נגד חיילי צה”ל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות