עמית סגל נגד מצ”ח: ‘לפרוץ למחנה צה”לי רעול פנים? תקלה קשה’

אבי כץ
|
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 18:09
הפרשן הפוליטי הבכיר התייחס למעצר לוחמי המילואים ב’שדה תימן’ בחשד להתעללות במחבל – והסביר את אחריותה של מערכת המשפט למצב • “אשמח אם הזעזוע מפגיעה בצבא לא יישמע ממי שעסקו ממש עד ערב המלחמה בהרס הצבא לצרכי סחיטה פוליטית”

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  מתח היום (שני) ביקורת על האופן שבו פשטו חוקרי המשטרה הצבאית על בסיס שדה תימן כדי לעצור לוחמי מילואים – והסביר מדוע חברי כנסת רבים תומכים, לכאורה, בחיילים שנעצרו.

סגל כתב על הצביעות, לדבריו, בתקשורת ובמערכת הפוליטית מול ח”כ צבי סוכות שנכנס לבסיס שדה תימן: “לחברי כנסת יש חסינות מהותית. אם נעמי לזימי יכולה להפריע לשוטרים בעבודתם, סוכות יכול להפריע לחוקרי מצ”ח בעבודתם. גילוי נאות: הייתי מעדיף שיגיע לראשונה לבסיס צה”לי כחייל בגיל 18”.

הוא הוסיף והתייחס לשוטרי מצ”ח: “מותר בהחלט ואף צריך לחקור מי שחשוד במעשי סדום. לפרוץ למחנה צה”לי רעול פנים כמו למחנה פליטים בג׳נין – תקלה קשה”.

סגל הסביר: “המחאה התפרצה עכשיו בגלל הנחיות הזויות של הפצ”רית שאוסרות על חיסול חוטפי ביבס אלא אם ידוע על עוד פעילות טרור”.

הוא מתח ביקורת: “מערכת המשפט לא התאפסה עדיין. מי ששואל עצמו איך 70+ ח”כים תומכים לכאורה בחשודים במעשים כאלה – שישאל עצמו איך בג”ץ אומר עדיין שהוא בא לשרת את תושבי עזה ושדלתו פתוחה לכל זב ומצורע שונא ישראל”.

הפרשן  עקץ את תומכי הסרבנות בתקופת הרפורמה המשפטית שכעת תוקפים את המפגינים בבסיס: “אשמח אם הזעזוע מפגיעה בצבא לא יישמע ממי שעסקו ממש עד ערב המלחמה בהרס הצבא לצרכי סחיטה פוליטית”.